Kibera - s/t

s/t Typ: MC
Hodnocení: 9.0
Datum vložení: 10.07.2018

Kazeta žije! A v posledních měsících se o tom na vlastní kůži přesvědčuji sám osobně. Spousta nových malých labelů se vrhla na vydávání kazet a už to není jenom záležitost jihovýchodní Asie, kde má kazeta svoji tradici jako punkový formát již pěkná řádku let. Tam v podstatě vycházejí kazety bez nějakého většího výkyvu kontinuálně. No a že kazety vycházejí už zase i u nás? To je naprosto výborná zpráva a není lepšího formátu pro první nahrávky nových a mladých kapel, než právě kazeta. CD je taky řešení, ale tenhle kus plastu s hnědou páskou má prostě pořád svoje kouzlo. Pojďme ale zpátky k nahrávce samotné. Kibera (btw největší africký slum) je poměrně mladá kapela jejíž členové se motají kolem lokální Berounskohořovické scény (Hella) a kde najdete známé tváře, které neváhají cestovat za koncerty napříč celou českou kotlinou (plus samozřejmě působili např. v kapele Nezapomeň). Jejich první nahrávkou byla demo kazeta z roku 2016 a počátkem letošního roku nahráli pět nových válů a znovu nahráli i staré vály z první kazety, které se mi právě teď točí v kazeťáku. Celkem tedy na kazetě najdete 10 songů. Kibera mastí poctivej crust punk okořeněnej ženským řevem. Chcete-li přirovnání tak třeba mix Dread 101 s Lies & Distrust, ale samozřejmě se současným tzn. lepším zvukem a produkcí. Každopádně vás tahle nahrávka (jak nové, tak znovunahrané staré vály) bude na 100% bavit a kazeta se bude točit pořád dokola. Dávám 9 bludišťáků z 10. Přece jenom je to stylově moje vlastní černá krevní skupina.

1. Kameny
2. Krev
3. Výcvik sobectví