Faith Typ: LP
Label: Deathwish Inc.
Autor: Cíba
Hodnocení: 9.0
Datum vložení: 26.04.2012

Když poprvé vyjela jehla z poslední drážky nový desky Rise And Fall, zůstal jsem sedět v obýváku a chvíli koukal do zdi, věděl jsem přesně co se právě odehrálo. "Faith" je totiž absolutní zlo.

Přesně si pamatuju na můj první kontakt s Rise And Fall. Jeli turné k "Into Oblivion" a na Sedmičce mě roztřískali na kaši. Pekelnej hardcore nasáklej černotou a uplácanej lopatou. Byl jsem hned chycenej. V jednoduchosti je a byla síla. Proto když vylezli na světlo s "Our Circle is Vicious", začal jsem je podezírat, že podléhaj trochu hlavnímu proudu a chtěli udělat desku, která se prostě musí líbit. Myslím, že se jim to tenkrát povedlo a u spousty lidí sklidili kladný body. Takže jak jsem zjistil, že má vyjít nová deska, už jsem bral její koupi jen jako povinnost ke kapele, kterou mám prostě rád. Ale! S "Faith" to u mě clapci znova vyhráli na plný čáře! A určitě to nebude jenom tím, že na desce hostujou zvučná jména ostřílenejch harcovníků současný hardcore scény. Kurt Balou (Converge) v "Things Are Different Now" a "Faith/Fate", Kevin Baker (Hopecon, APMD) v "Escapism", Stephen Brodsky (Cave in) v "Dead Weight", Justin de Tore (Mind Eraser) v "The Gallows Await". Určitě na desce nechali svůj nesmazatelnej rukopis, ale vcelku je pak "Faith" těžkej černě ocelovej monolith zarostlej a pevně svíranej ve svejch kořenech belgickýho hardcoru, tak jako to bylo u RaF vždycky. Povedlo se jim udržet fantazii na uzdě a zkrotit až mistrně ubíjející agresivitu, brutalitu, melodii, a zároveň nezabřednout do bahna, kdy už si říkáte "no tak to už je moc, kde jsou starý časy?". Tak to se přesně nekoná. Jsou hodně současný, to jak zvukem (God City), tak stylem, ale neparazitujou sami na sobě ani na okolí, takže si dokázali udržet svůj vlastní ksicht. Deset válů je jako deset rezavejch hřebů zatlučenejch doprostřed čela. A já jenom stojím jako opařenej, poslouchám  a užívám si letargii. Mozek nefunguje a veze se na tónech absolutní sebedestrukce. Ano dámy a pánové, tohle je mistrovské dílo! Songy jako "Deciever", "Hidden Hands" a závěrečná "Faith/Fate" budou dlouhou dobu okupovat mojí šedou ustupující kůru mozkovou.

Za zmínku stojí taky obal, protože tady se zase vyřádil jejich dvorní malíř Jacob Bannon (Converge). Vyřezávanej gatefold se symbolem, za kterej se dájí vkládat další barevný "obrazy" symbolizující čtyři elementy: Oheň, voda, země a vzduch. Každej je pak opatřen další symbolikou, takže když listuju v artworku, připadám si jako když mám v ruce nějakej grimoar occulte. Hodně hrubý! Vyšly taky čtyři pressy s barvama všech zmíněnejch elementů. Že by kouzla a čáry ... ? Nevím, ale jedním jsem si jistej, že už jim zase věřím. Punkmetal Reign!!!

1. A Hammer and Nails
2. Deceiver
3. The Gallows Await