Po výbornym eponymním sedmipalci (2004) přichází tahle partička z australskýho Melbourne s minimálně stejně dobroou LP se 6 novejma válama. Už podle názvu a obalu je patrný, jakou směs ingrediencí najdeme pod pokličkou, samozřejmě se jedná o ponurej d-beat hardcore crust s těžkym a hutnym zvukem. Podle profilu jednotlivejch členů by jednoho napadlo, že v Číst více

Deset let stará nahrávka, která dosud čekala na realizaci. Pokud mě zrak nešálí, nese i stejné jméno jako samostatná deska kapely na D-Takt & Rapunk Records. S malým věnováním na památku předčasně zesnulého bubeníka Vassila, který stál u počátků kapely. Absolut, v jejichž řadách bylo možno nalézt protřelé tváře torontského, tvrdě rockového, podzemí, předváděli z řetězu utržený, dischargeovský Číst více

31. července, 2014

Raw punk. D-beat. Jak je libo vašnosto. Názvosloví nechám na vás. Absolut vás smáznou tak jako tak. Původ – Toronto, Kanada. Předchozí nahrávky – dva demáče. Současnej status – nakopávat prdele celýmu punkovýmu světu. Intenzivnější a takhle dobrou punkovou nahrávku jsem letos ještě asi neslyšel. Distort kytary, naechovanej řev, d-takt rytmus bicích. Kolize Anti-Cimex s Framtid. Číst více

Viděli jste Cuarónovu road movie Mexická jízda? Tak na ní pro tentokrát rychle zapomeňte, protože tahle deska směřuje onen termín do naprosto jiný dimenze. Připněte si pásy a asi rovnou dvojitý. Nachos nebo churros? Bez mučení přiznávám, že dokud jsem si prvně nepustil tohle album, vzbuzovali ve mě Acidez mírnej úsměv na tváři. Na první Číst více

11. července, 2016

Po poslední recenzi na Acidez jsem si říkal, že příště už k týhle kapele přistoupim určitě víc vážně, ale ono je to těžký, když tahle deska už od  začátku působí, jakoby do Mexika právě dorazil na videokazetách Terminátor a příběh o Skynetu poněkud vyplašil tamní punkovou komunitu. Ale popořadě … Zdá se, že chaospunk se Číst více

Sakra, tuhle fošnu jsem neslyšel pořádně dlouho, a musím říct, že pořád zatraceně funguje! Běh času vám některý kousky zkrátka trochu vytlačí z živý paměti, přestože tam pořád někde uložený pulzujou, a právě tohle podvědomí spustilo fiktivní alarm řvoucí o pozornost, když se Papagáj nechal slyšet, že tuhle věc vydá vůbec poprvé na vinylu. LP Číst více

2. února, 2016

Po dlouhých pěti letech jsme se dočkali nové nahrávky slovenských crustových válečníků Adacta. Tahle hodně koncertně aktivní smečka si s novým albem dávala dost načas. A za sebe bych řekl, že se to vyplatilo. Neb v posledním releasu, kterým bylo split LP s Jonestown, jsem měl prsty i já se svým labelem a jedna jediná věc, která mi Číst více

19. července, 2019

V kontextu před nedávnem vydaných LP verzí prvních dvou nahrávek se dá na zatím nejnovější album slovenských Adacta dívat celkem zajímavě retrospektivním pohledem. Vzhledem k tomu, že člověk v podstatě chtě nechtě konfrontuje cestu, jakou kapela za jeden a půl desetiletí ušla a kam nasměřovala své kroky. Úvodní instrumentální skladba „29.8.1944“ to ukazuje poměrně jasně. Adacta jsou víc Číst více

14. listopadu, 2018

Překvapivě recenze i na tohle album mi dala celkem dost zabrat. Nejdřív jsem byl jakože mocinky moc natěšenej. Pak už jsem měl vinyl na recku v pařátech, ale asi jsem toho měl v ten moment nějak moc. Jakože moc práce! Ne že bych byl psychicky labilní … i když. Mno nic zpátky k tématu. Takže nové album slovenský Číst více

Tohle je bašta! Perfektní protipól k aktuálním slunečnejm dnům! Adrestia je relativně nová parta (leč s ostřílenými tvářemi) ze švédského Linköpingu, která o sobě dala hlasitě vědět prostřednictvím videoklipu „The Sun of Rojava“, věnovanému bojovnicím a bojovníkům z YPG / YPJ v Rojavě. Tahle skladba se objevila už na březnovém 7″ splitku s Martyrdöd, jenž Číst více