29. května, 2012

Wow („vau“). Řecký kapely zabíjej. A nemusej zabíjet jako uplně do mrtva. Stačí, když jenom decentně přizabijou. Pro spoustu z vás (i pro mě) scéna stále neznámá, odkud se každou chvíli objeví nějaká smečka, kterou bys z Řecka nečekal. Popsat Dala Sun bude hodně jednoduchá prácička. Zpátky do devadesátejch let. Soundgarden mixlý s Nirvanou a Číst více

11. srpna, 2009

„Our World“ je debutové album kapely ze švédského Linköpingu, která vsadila na osvědčený punkový název. Hudebně můžete čekat garážovej hardcore punk, a to slovo „garážovej“ bych podtrhl především. Tohle totiž nemá zdaleka tak temnou a afektovanou náladu, jak by se od švédský hc punkový kapely dalo čekat, tohle se svou atmosférou blíží spíš některejm Číst více

Smejem sa a je mi biedne do spevu! Je to tak, hned s úvodníma tónama klavírového intra na vás dejchne ta neopakovatelná atmosféra, nesmazatelnej duch doby, a hlavně nostalgie. A protože nevěřím, že jsou mezi vámi ti, který tuhle nahrávku neznaj, nebo ji alespoň neslyšeli, sami dobře víte, že (a fakt se dá říct) evergreeny Číst více

Když nepočítám split se Zeměžlučí, tak je „Nakrmte prežratých“ zatím poslední velká deska od slovenských punkových legend Davové Psychózy. Oficiálně vyšla již v roce 2004 pouze jako CD a jedenáct let později se dočkala zasloužené vinyl edice pod taktovkou Pavla a jeho Papagájova Hlasatele. Už jsem slyšel a četl spousty keců o tom, že je tahle Číst více

Skvost. Nahrávka z doby, kdy byla Davovka v životní formě a jedna z nejzásadnějších československých punk nahrávek vůbec. Dočkali jsme se, Papagáj vydal po perfektních vinylových edicích „Antropofobie“ (1991, recenze) a „Kríza vedomia“ (1998, recenze) vůbec poprvé na vinylu i prostřední album z nejlepšího období této bratislavské kapely. A opět je to nezapomenutelná, nadčasová věc, Číst více

1986 a 1987. To jsou roky vzniku Zeměžluče a Davovky, dvou neodpáratelně stěžejních kapel československé punk scény, a je naprosto skvělý vidět, že to táhnou pořád dál. Na společné nahrávce si podali ruce už v roce 2001, což pochopitelně dobře víte, protože jejich tehdejší split oprávněně sklízí pozitivní ohlasy až do dnešní doby. A teď, Číst více

Huh, tak tohle je jízda! A tyhle kluci jsou opravdu hodně nasraný! Název DCOI (původní „Deadly City Oi“, kde „deadly city“ je označení pro kalifornské městečko Davis, odkud kapela pochází, si naštěstí zkrátili na čtyřpísmennou zkratku) už jsem v minulosti zaznamenal, ale to bylo taky asi tak všecko. Původně jsem myslel, že se bude jednat Číst více

18. září, 2008

Tak tahle kapela se za pár let své existence stala naprostým fenoménem evropské punk scény. Dodnes mám v paměti, jak mě jejich první 12-palec doslova odpálil, když jsem ho poprvé vložil na gramofon. Nicméně od té doby má kapela za sebou pěknou řádku dalších desek různých formátů a tohle je jejích v pořadí třetí 12-palcová Číst více

Není nad to si takhle zlepšit pondělní náladičku poslechem tohodle vražednýho splitu. Americká crustcore smečka Deathraid a švédská all-star kapela Desperat a jejich společný kus asfaltu, který vyšel u švédského labelu D-Takt & Raw Punk Records. Jako první pokládám jehlu na stranu Deathraid. Předpokládám, že nemusím dlouze představovat? Všichni určitě víte, že v týhle kapele působí Číst více

Dvacet let od založení kapely je slušná porce. Vůbec nevim, jestli bych to chtěl, ale to není důležitý. Důležitý je, že všechny důležitý věci (čti kapely, poezie, pop-art, literární nápady, prostě umčo a kulturní fenomény) vznikaj u piva nebo rovnou na party. Ivan Martin Jirous MAGOR by ti mohl vyprávět, ty čuráku. Na party, kde Číst více