Archeologické naleziště vydává další svědectví o časech dávno minulých, rád bych napsal, že z osmdesátých let nezbyl ani střep atomu, ale to by se punk nesměl donekonečna recyklovat, opakovat, vykrádat, případě znovu vydávat. Kapelu H.I.C. SYSTEEMI jsem vždycky považoval za něco, co není ani úplně průser, nicméně první liga (řekněme RATTUS, KAAOS, RIISTETYT…) to též asi Číst více

15. října, 2014

Všechno zlý je k něčemu dobrý. Ačkoliv si tímdle tvrzením nejsem zrovna 100% jistej, tady asi fakt platí. Když jsem se dozvěděl, že Banán končí v Lahar, dvakrát nadšenej jsem nebyl. Mohlo mě ale napadnout, že žádná „zahálka“ opravdu nehrozí a dost možná dá tahle skutečnost vzniknout zase něčemu novýmu. A stalo se. Bez zmiňovanýho Číst více

To si takhle jednou píšu s maníkem z kapely Hard Charger, kterej posílal e-mail s prosbou o spoluvydávání jejich nového alba pro Evropu a o tom, že shánějí nějaké koncerty pro jejich letošní evropské tour. S deskou jsem mu nepomohl, pár kontaktů na koncerty dal a on mně za to poslal jejich starší album v digitální podobě na recenzi. Trocha Číst více

15. srpna, 2013

Když jsem poprvé zmerčil zprávu o nový desce HARM’S WAY, přejelo mi podivný mrazení po zádech. Poslední deska Isolation totiž byla promyšlená vražda. Byla pomalá, brutální a místy s kovovou příchutí orezlý lešeňový trubky. Byl jsem teda zvědavej, jestli se v jejich případě dá zajít ještě dál. No a světe div se, tak dá. Na Číst více

22. února, 2012

V poslední době jsou Harms Way můj spolehlivej katalizátor všech sraček,ve kterejch si člověk tak nějak máchá rypák. Nemyslím tím, že by hráli nějakej pozitivně naladěnej hardcore, kterej rozptýlý chmury a dodá energii do života. Tady platí přísloví „vytloukání klínu klínem“! Isolation je deska, kterou jsem se musel ze začátku trochu  prokousat. Chvíli mi trvalo Číst více

Je libo sklenku Knifey Moloko? Jistě by šlo podávat i sojovym mlíkem! Pokud si správně vzpomínám, tak CD „The Shadow“ od Hattrickers bylo prvním vydavatelským počinem brněnského labelu Friday Night Kids, které se později přetavilo na Voltage records. Střih o sedm let později: dnes už věhlasný label Voltage vydává na vinylu druhé album Hattrickers, vydané Číst více

11. března, 2024

Haveri jsou raw hardcore punk z éry Myspace. Poslední (a vlastně jediné) sociální sítě, která spojovala kapely a fanoušky muziky na nadšenecké bázi. V roce 2009 zrealizovali nahrávku, která měla původně vyjít jako deska, nakonec ale, myslím, zůstala pouze ve stádiu „promo tape for upcoming 10inch“. O patnáct let později je konečně deska realitou a pro tuto Číst více

To je mi ale žánrový veletoč v podání tuzemského Insane Society Records. Kdo by řekl, že Barvák jednou vydá čistě stoner / sludge kapelu, že ano. Taky čumim jak puk. Nejen na tu změnu stylu, ale hlavně na kvalitu nahrávky. Kdo by čekal, že se v Chorvatsku z ničeho nic (ok, tak dejme tomu, že old school sludge Číst více

15. července, 2013

Metal, metal, metal a ještě jednou metal. To dá se o týhle fošně ve zkratce povědět. Ale jelikož slíbil jsem recenzi tak trošku podrobnějc rozvedu to. Další z polských band z D.I.Y. HC/punk vycházející co hudbu kovu drtí. Tentokrát jedná se o členy Lublinských Suffering Mind grindcore hrajících a v Čechách poměrně profláklých, kteří pro Číst více

25. března, 2020

Tak jo, tentokrát to vezmeme z opačný strany a budeme si tuhle německou partu oťukávat postupně. Začneme artworkem, kterej první trefí přes prsty když desku uchopíte do ruky. Rozkládací gatefold zdobí na předním coveru parádní kresba z dílny Macieje Kamudy, jehož detailní práce při bližším pohledu úžasně vynikne. Uvnitř se skrývá silver / black marbled Číst více