Tyhle časy, kdy se na zemi i člověka snáší ledový dotyky mrazivýho počasí, brzkého setmění a nezadržitelně blížící se vlna k zblití vynucené pozitivní nálady. Ta představa přeslazenejch vánočních svátků lásky k bližnímu svému, obžérství, vůně prskavek …  tak to je přesně  ta chvíle, kdy je potřeba zapálit sirný knoty, zdvihnout rohy, obrnět se poctivou negativní muzikou a Číst více

Musím se přiznat, že jsem Telefonem netknutá neposkvrněná osoba. Za což sklízím hektary výsměchu a opovržení. Ale je to tak. Háková panenka mě minula asi jako se kulky vyhejbaj Rambovi na stříbrným plátně. Možná to mám doma někde nahraný na kazetě, ale bez mučení se přiznám, že jsem to poslouchal maximálně dvakrát nebo třikrát. Ale Číst více

10. srpna, 2016

Bingo! Opětovná trefa do černýho aneb další majstrštyk z dílny Papagájova Hlasatele, který nám přináší nesmrtelnou klasiku československého punk / hardcore, po nekonečných letech tajného snění na vytouženém nosiči, který si tenhle kousek zaslouží. První demo jihočeské punkové brigády, původně vydané v roce 1989, vychází nyní na vinylu. “Hudba pro závadovou mládež, vyznávající neoficiální kulturu”, Číst více

Papagáj se před nedávnem vytasil rovnou se dvěma novými slovenskými nahrávkami, tak se nezdržujme okecáváním a pojďme rovnou na první z nich. Tendencie si možná mnozí vybavují z předchozího splitu s Rosa Parks (2016). Oproti materiálu na něm Tendencie na svém debutním albu přeci jen “zesílili”, jejich muzika má údernější zvuk a celkově to zní Číst více

30. září, 2010

Ti chlapci jsou ale hraví! Chce se zvolat po prvních posleších nového alba Thalidomide, o kterém už asi hodně z nás mělo pochybnosti, zda se ještě vůbec někdy dostane na svět. Je to tak, chlapci se nebojí si se svým pojetím punkrocku řádně vyhrát, ale stále tak, aby zůstalo právě u onoho punkového pojetí. Je Číst více

První vinyl roku 2016. Kdyby mělo platit “jak na novej, tak po celej”, můžeme se těšit na vydatně úrodnou sezónu. Porod sice trval dlouho a občas asi docela bolel, ale rodiče to maj za sebou a můžou si zaslouženě pogratulovat. První co udeří přes xicht je obal. V punku jsme hlavně v dřívějších dobách vídali Číst více

8. prosince, 2018

The Boys jako největší popularizátoři power-popu a pop-punku ve svojí nejstarší formě. Šablonovitou muziku, kterou nastavili před více než čtyřiceti lety, hrajou všichni od The Briefs přes Crusaders of Love po Steve Adamyk Band. Nikdy se nezměnila a ani neni důvod. Byly doby, kdy jsem tuhle kapelu poslouchal skoro denně a web punk77.co.uk byl učebnicí. Číst více

9. října, 2013

Nová nahrávka vyškovských The Breed vyšla pod taktovkou tuzemského labelu Aback Distro Records, které provozuje aktivní postavička východočeského hc / punk podzemí Peťa. Na debutním vinylovém počinu najdeme 12 válů nesoucích se v duchu starého amerického hardcore / punku s thrashovou kytarou, která celé nahrávce dominuje. Nahrávka je čistá a čitelná stejně jako srozumitelný zpěv frontmana Trawexe. Číst více

Moravský hardcore / punk split. A pro spoustu z vás od kapel, které nejspíš zase tolik neznáte, páč nejde o typický moravský crust či hardcore. Obě kapely produkují dalo by se říct melodický hardcore načichlý New Yorkem. Tudíž čekejte šlapavej odsekávanej nášup s NYHC rifama a hromadou sborů. První si dávám Backfliping Dog. Pro mě úplně první Číst více

14. července, 2014

This is Boston Not LA – křičel do mikrofonu Cliff Hanger na počátku osmdesátých let jako zpěvák tehdy mladé a neurvalé kapely The Freeze a dal tím i název kompilaci, do drážek zvěčňující tehdejší tamní punkový kvas. The Freeze byli už tehdy oproti ostatním spolu zúčastněným souborům tak trochu veteráni, se vznikem, datujícím se zpátky Číst více