AT FOLSOM PRISON o textech ze splitu s Cumulonimbus

Texty hrály v hardcore / punku vždy významnou roli. V jedněch najdeme emocionální tíseň, v jiných radikální politický postoj. Občas z nich lze vycítit melancholickou romantiku, občas slouží jen tak pro pobavení a občas nabádají k občanské neposlušnosti. Můžeme v nich hledat oprsklou provokativnost stejně jako rozšiřování povědomí. Některé mohou být naprosto jasné na první dobrou, některé posluchače donutí hloubat a přemýšlet či v nich hledat skryté významy, některé zase zůstanou co se týče obsahu sdělení navždy skryty v mysli toho, kdo je napsal.

Pražská kapela AT FOLSOM PRISON, označovaná v poslední době jako post-hardcore, působí už dvanáctým rokem. Pravdou je, že zvuk kapely se posouvá s každou další nahrávkou, od metalovějších začátků, přes hardcorovější odbobí a vlivy kapel jako Deftones či Poison The Well, až po současnější období v němž kapela dokáže odhalit i atmosféričtější tvář, aniž by však rezignovala na svoje kořeny. Svůj podíl na tom jistě mají i změny v sestavě, ta poslední konkrétně na postu zpěváka. A právě Majk se rozhovořil o textech skladeb jejich nejčerstvější nahrávky.


„Ahoj všem čtenářům,

7.10.19´ nám vyšlo splitko, na 12″ vinylu, společně s kámošema z Cumulonimbus, což je pro mě už samo o sobě zcela výjimečná a úžasná záležitost. Teď jsem ještě zde dostal prostor k napsání několika řádků přímo k našim textům na této desce. Kluci z Cmlnbs se toho už ujmuli a teď je tedy řada na mě. Předně bych chtěl za sebe napsat, že ačkoliv jsem autorem textů, nemám úplně rád doslovné vysvětlování obsahu textu písně samotného, mám rád, když si zvídavý posluchač při poslouchání hudby vezme do ruky i text, pokud ho to opravdu zajímá jako celek a sám si po poslechu hudby, která už sama navodí určitý pocit, udělá i vlastní představu o významu daného textu. Jen tak mi přijde, že se s tím člověk dokáže co nejvíce ztotožnit a najít si ke skladbě svůj vlastní vztah a svůj vlastní prožitek. Beru to totiž podle sebe a jakmile jsem sám začal poslouchat hudbu a četl si tehdy texty svých oblíbených kapel, přesně takhle jsem to dělal a prožíval.
Tudíž vám hlavně přeji příjemný poslech naší nahrávky ;o)“
Majk – AFP

Day Zero
„Většina textů co píšu jsou spíše ve všeobecné rovině. U „Day zero“ je to ale přesně naopak. Zde se jedná o můj vlastní prožitek,  o konkrétní událost a to o ztrátu blízkého člověka, který umřel na rakovinu. Potřeboval jsem to v té chvíli ze sebe nějak dostat, všechny ty pocity a vznikla tato skladba a text. „Day zero“ jako den nula pro mě znamená konec, ale vlastně v opačném připadě i nový začatek.“

Gone in Shades (videoklip)
„Je pro mě skladba o dnešním postoji společnosti, kdy se všichni spíše uzavíráme do sebe, honíme se pouze za vlastními sny, kariérou, penězi, určitým postavením ve společnosti, abychom se měli dobře a přitom máme ze všeho, co by mohlo narušit tuto naši činnost, strach. Strach z nových věcí, ze změn samotných a hlavně odmítání pomoci druhým. Text vznikl jako moje reakce na události, co člověk pozoruje kolem sebe, co čte v novinách, co slyší od lidí za názory, z toho jak v posledních době roste popularita pravicových stran a názorů, jak se všichni něčemu brání, aniž by věděli proč a měli k tomu jasný důvod. Místo toho, aby se snažili být a rozhodovat se sami za sebe „People walking blind and deaf is all around“.“

Cure for Savior
„Je o lhostejnosti společnosti, o tom jak člověk, který se snaží pomáhat, se nakonec sám stane vyděděncem. Když najednou potřebuje pomoc i on sám, je ponechán napospas osudu. A spíš, než mu někdo pomůže, je ještě víc sražen k zemi, vnitřně krvácí, neboť tato zkušenost bolí nejvíce. Poté co všem přinese a nabídne „lék k uzdravení“, pro něho samotného už nezbyvá nic – „there´s no cure for savior“.“

Jednotlivé a kompletní texty najdete na bandcampu, nebo přímým odkazem po kliknutí na modrý název v černé liště s konkrétní skladbou.
Facebook
Bandzone

Vložil: Buky
31.10.2019