17. září, 2023

Go And Kill #6 8/2023 Jak to otevřeš, hned to voní tiskařskou černí, papírem, specifickym zápachem. A poctivou prací, i když je to naprosto otřesný slovní spojení. Ale fanziny jsou o čistym nadšení a nebojim se říct, až fanatismu. Pozitivním fanatismu. Jde o naší věc. A na stránkách jakýhokoliv fanzinu (IT, herní, metal, punk, feminism, Číst více

14. května, 2023

Každý rok s nově přicházejícím březnem mám velká očekávání. Nakolik se novýho číslu Telepatie podaří překonat ten loňský. K nevíře, doufejme, že Telepatie ještě nedosáhla vrcholu. Avšak co se týče nezávislý non-profitní hudební publicistiky okrajových UG žánrů, patří Telepatie už několik let na můj pomyslný piedestal. A věřim, že nejsem sám. Může za to fakt, Číst více

16. června, 2022

Vážené čtenářstvo, naše redakce vám přináší třetí díl z cyklu „Lepší pozdě, nežli nikdy.“ Životy některých se vrací do relativního stavu normality a milióny dalších životů byly, jsou a budou v permanentním stavu ohrožení, s permanentním pocitem strachu, úzkosti, ponížení, pohledu skrze prsty. Životy v bombových krytech, životy za zdmi, životy tlející pod jhem druhých. Číst více

Pokud mě paměť neklame, tak od posledního čísla nejlepšího československýho SK8 magazínu utekly už předlouhý čtyři roky. U skejťáků je třeba ocenit jejich neutuchající zápal pro svojí věc. Jedno jestli jseš adolescentní floutek nebo jezdec před padesátkou. Kolečka z urethanu (to je z ropy! – a Urethane jsou poměrně nová kapela, mj. Steve Caballero – Číst více

7. března, 2021

Poslední tři roky začátek ledna znamená jediné. Exploze rozhovorů, profilů a dalších věcí kolem underground metalu a hardcore/punku. Na underground nemusí být kladen důraz. S undergroundem se zde automaticky počítá a tak nemusíme utrácet za mainstream rockový a metalový časáky a nemusíme ztrácet čas čtením webzinů, kde píšou o kapelách, který nás ve většině případů Číst více

5. dubna, 2020

Telepatie, s podtitulem: Hudební magazín z podsvětí, vlítnul na jaře 2019 na českou fanzinovou scénu jako tajfun na Kubu. Nepodával přihlášku do první ligy, on v ní prostě byl. Přirozenou cestou. Netušim, jak dlouho ta energie byla nehybná, jak dlouho ten přetlak v hrnci bublal, ale s prvním číslem prostě ulítlo víko. Směs podzemního hardcore, Číst více

Tak recenzi na knihu zřejmě píšu poprvé. Hodně mi tu ulehčuje fakt, že se jedná o knihu obrázkovou a ne písmenkovou. Muhehe. Protože jestli se občas zamotávám do vlastních smyček při psaní recenzí na něco hlukového nedokážu si představit co bych vyplodil za výtvor, kdybych měl nějak rozumně a smysluplně sepsat něco o knize. Takže Číst více

Punk v těchto letech slaví 40 let, ono se tedy často hovoří přímo o roku letošním, ale osobně bych si rokem 1978 nebyl tak neochvějně jist, inu každý na to může nahlížet jinak. Každopádně u této příležitosti hudební publicista Alex Švamberk po knihách „Nenech se zas oblbnout“ (2006, americký punk a hardcore) a „No Future“ Číst více

Po anti-utopii Edenie, což je takovej crossover mezi 1984 a Nonstop od Aldisse, se vracím zpátky na Zem, konkrétně na uzemi kraje ostravskeho. A tak nějak vlastně navážu na předchozí recenzi na první díl, která vyšla před více než dvěma lety. Na počátku letošního února totiž autor Petr B. Výškovický oprášil spolupráci s Papagájem, aby Číst více

22. července, 2014

Letošní rok je ve znamení smršti nových fanzinů. Jak v Čechách, tak na Slovensku. Odstartovala to v zimě nová Hluboká Orba, kterou následovaly (nebo vyšly těsně před ní …) Trhavina, Hlasatel, Vzbura, Kazimír, Cerelitida, Buryzone, Putrid Emental Cheese atd. atd. Některé z výše jmenovaných zinů vyšlu v masivním rozsahu více než 200 stránek (kniha!) a většina z nich je profi Číst více