Telepatie #3

Typ: Tiskoviny
Rok vydání: 2021
Autor zinu: kolektiv
Počet stránek: 151str

Poslední tři roky začátek ledna znamená jediné. Exploze rozhovorů, profilů a dalších věcí kolem underground metalu a hardcore/punku. Na underground nemusí být kladen důraz. S undergroundem se zde automaticky počítá a tak nemusíme utrácet za mainstream rockový a metalový časáky a nemusíme ztrácet čas čtením webzinů, kde píšou o kapelách, který nás ve většině případů nezajímaj. Podzemní zaměření Telepatie je nám, krysám, naprosto vyhovující a adoroval jsem to už v recenzi na minulý číslo. Dalším pozitivem je přítomnost rozhovorů s mými oblíbenými figurkami ze scény. Vlastně už ani není překvapující, že se dost často mísí právě mezi punkem a metalem. A třetí věc je, že mi Telepatie vždy doporučí pár metal kapel, který bych si sám od sebe nepustil. Tak teď poslouchám Haunt a byl jsem poučen, jaký je rozdíl NWOBHM a NWOTHM.

Rozhovory zřetelně voní zasvěceností. Nikdy nekloužou po povrchu, vždycky se ptaj na konkrétní věci a jdou do hloubky. Dokonce se mi stalo, že jsem jeden z nich nebyl schopen dočíst na jeden zátah, protože jsem byl naprosto mimo mísu. Nedá se určit nejlepší, ale který jsem zhltnul okamžitě, tak rozhovor s Honzou Kapákem (doporučuju díl Modelářů tady). Z Honzy jde totální nadhled, zdravý odstup a zároveň důraz na „uvolněnou“ profesionalitu. Další byly rozhovory s Davidem Válou (hell ya, uplnej pankáč) a Kozlem (takže ty už nehraješ v Lahar?!) a rozhovory s Míšou Klocovou z Kids&Heroes a Veronikou Zemanovou, kterou známe z mnoha kapel, nejvíc pak asi z Kalle. Co jsem docela dlouho odkládal, byl rozhovor s kolektivem Kreas Production. To byla chyba. A docela mě mrzí, že se víc nezajímám o death metal. Mohl jsem mít o pár sympatickejch hovad mezi známými víc. Slibuju, že až se zvednou stavidla, vyberu si nějakou thrash akci, vohrnu kšiltovku, poleju si ksicht pivem, zavítám a kluky tak podpořim.

Není se čemu divit, že tour report je v Telepatie jen jeden. See You In Hell – South Eas Asia 2019. Tour reporty čtu moc rád a zároveň vim, že se v nich skoro nikdy neobjeví úplně všechno, hehe. Většinou je to stejně o shánění co možná nejlevnějšího pivka a jak kdo moc nedohrál koncert a to mě naplňuje optimismem, protože to značí jenom jedno. Jsme pořád ještě lidi, který berou tour jako výlety s přáteli. Musíš vyject s kamarádama. Zapomněl jsem na jednu věc, kterou mám na tour reportech úplně nejvíc nejradši. Když autor popisuje jídlo. To vždycky ty dobrý věci vidim rovnou před sebou a dostávám nepřekonatelný hlad. Zvlášť, když se popisujou v destinacích, jako je jihovýchodní Asie.

Pokud jsem ve výčtu někoho vynechal, není to nic osobního. Všechny respondentky a respondenti prezentujou zajímavý příběhy, osudy a životní vývoje. Opět se potvrzuje, že redakce Telepatie je parta oldschoolerů, totálních magorů-nadšenců s chutí obětovat milovaný hudbě spoustu času, nervů a určitě i peněz. Vždycky najdou stejný blázny „na druhý straně“, čímž vzniká naprostá synergie nacpaná do více než 150 stran zinu. Jako vždy precizní a poctivá práce. Spoustu článků bylo datováno mezi X až lednem 2021, takže jde o velice čerstvou záležitost. V dnešní social media době je to věc téměř nevídaná, moje nejhlubší úcta pro všechny zainteresovaný. Tak za rok zase.

Slovo na závěr: Haunt – album „Mind Freeze“ dohráli poslední osmdesátkový sóla, což znamená jediný. Tyhle řádky jsem psal přesně 37 minut 12 sekund. // U kolektivu zbejvá cca 30ks (6.3.2021, 14:00), takže chvátej – telepatiezine[A]seznam.cz

07.03.2021