11. března, 2024

Haveri jsou raw hardcore punk z éry Myspace. Poslední (a vlastně jediné) sociální sítě, která spojovala kapely a fanoušky muziky na nadšenecké bázi. V roce 2009 zrealizovali nahrávku, která měla původně vyjít jako deska, nakonec ale, myslím, zůstala pouze ve stádiu „promo tape for upcoming 10inch“. O patnáct let později je konečně deska realitou a pro tuto Číst více

19. února, 2024

Phobia Records se opět lehce obulo do oprášení nějakých těch vykopávek. Výsledkem je dvojalbum, obsahující diskografii švédských 3 Way Cum, jejíž příprava zabrala bez mála poslední dvě pětiletky. Existence kapely počíná v době, kdy se na švédský 80’s surový hardcore punk začíná roubovat nová škatulka „crust“. Těžko říci, kdo za to může především. Každopádně, pro Číst více

Úvod mě automaticky dokopává o několik let zpět, kdy DEAD OXX byli postrachem lokálních parties. Už jsem skoro zapomněl, jak to tehdy znělo. Někde vzadu to ale uložený bylo. A až teď jsem si uvědomil, jak mi ty časy chybí. Ale bylo i o moc smutnějš a tak není třeba truchlit. Je fajn vědět, že Číst více

Avskum se uplynulé desetiletí nacházeli v dlouhodobém útlumu, proloženém sporadickým koncertem a vydáním kompilátu starých nahrávek. Když pak kapelu opustil spoluzakládající člen Pyri, bylo otázkou, co dál. Netrvalo ale dlouho a kapela se v úsvitu pandemické éry vytasila v novou posilou na bubenické stoličce. První koncert ve stockholmském Cyklopen jsem měl to štěstí vidět a byl příjemně překvapen, Číst více

Opět jsem musel nahrávce brněnských mladých junáků See You In Hell dát trochu čas. A že se vyplatilo dát si trochu odstup! Můžu s klidným svědomím říct, že je to v posledních týdnech moje nejposlouchanější nahrávka. Poslouchám na bandcampu, točím dokola kazetu při balení objednávek. Vinyl si teda pravda pustím už jenom vzácně. Na ten potřebuju mít Číst více

„Až soustředěný poslech věnovanýho média ze mě udělal fanouška kapely a hudebně vzdělanějšího člověka.“ MÖRKHIMMEL jsem uměl přesně zařadit, aby se ukázalo, že na aktuální LP novince „Genium obskurity“ by původní měřítka neobstála. Při vyslovení jména mi okamžitě vytanula na mysl kosa z obalu „Ostří černé kosy zní“, poslední full-length desky z roku 2015. Stylově vyplňující Číst více

Deset let stará nahrávka, která dosud čekala na realizaci. Pokud mě zrak nešálí, nese i stejné jméno jako samostatná deska kapely na D-Takt & Rapunk Records. S malým věnováním na památku předčasně zesnulého bubeníka Vassila, který stál u počátků kapely. Absolut, v jejichž řadách bylo možno nalézt protřelé tváře torontského, tvrdě rockového, podzemí, předváděli z řetězu utržený, dischargeovský Číst více

Dvacet let od založení kapely je slušná porce. Vůbec nevim, jestli bych to chtěl, ale to není důležitý. Důležitý je, že všechny důležitý věci (čti kapely, poezie, pop-art, literární nápady, prostě umčo a kulturní fenomény) vznikaj u piva nebo rovnou na party. Ivan Martin Jirous MAGOR by ti mohl vyprávět, ty čuráku. Na party, kde Číst více

Už to skoro vypadalo, že se během posledních pár dní roku nic novýho a zajímavýho v indie hudebním světě už nestane. Přítrž tomu učinili v headquarters hovadin a přinesli na stůl ještě čerstvoučký splitko KISS ME KOJAK / FETCH! Dle údajů v bookletu se to asi peklo dýl, obě strany jsou nahraný už v roce 2022. Vanďák. Zajímavý místo, Číst více

20. prosince, 2023

Slut pro mě byla vždycky trochu mytická kapela. Přitom se zjevnýma znakama, pozadím a základnou. Od Sedmičky z kopce na dejvickou nádražku. Dál? U Zoufalců jsem nikdy nebyl, na rockovým Jamu ’96 taky ne, Scrape Sound, Indies a celá tehdejší hardcore/noise/psychedelic paleta byla mýmu dětskýmu světu ještě několik let pořádně vzdálená. Je to stejně ten Číst více