29. července, 2020

Ty vole! Já a napsat recenzi? O něco takového jsem se pokoušel někdy v hloubi devadesátých let, ale když mne šéfik Phobia Records pěkně poprosil a ZADARA poslal desku, není cesty zpět. PARASIT je nevím už kolikátý projekt švédských all stars punkových metalistů. Hlavně teda musím zmínit Johana Janssona, protože tento šílenec hraje nebo hrál snad Číst více

8. července, 2020

O východoslovenských FAT sa síce ešte príliš nehovorí, nováčikmi už ale nie sú. Kapela z Vranova n. Topľou funguje od roku 2016 a pláva vo vodách pre slovenskú scénu nie úplne typických – bahnitých. “Granum” je prvou oficiálnou nahrávkou kapely v podobe dlhohrajúceho LP albumu. Vyšiel vo blízko-východnej spolupráci a moja kópia pochádza od sympatického Číst více

The Vibrators hrajou na 007 skoro častějc než Fasteratu v Azylu a musím sebekriticky přiznat, že nepočítaje některý z Antifestů (kde jsem je vnímal spíš jako kulisu někde v pozadí) jsem je naposledy slyšel nejspíš v libereckém GoLetu cca v roce 1997-98. Nikdo jsme je sice neposlouchali, ale muselo se prostě jít, protože ty vole Číst více

Smrt mladého sebevraha z dnešního pohledu nestáli úplně v popředí předrevolučních punkových jmen (o což víc si dnes mohou držet kultovní status – a právem), přesto je Papagáj zařadil do své série LP re-edic dobových nahrávek a tento krok nelze než vítat s povděkem, ať už kvůli nevyléčitelným sentimentálním nostalgikům nebo těm, kdož mají zájem Číst více

7. dubna, 2020

The Wilderness můj mozek registroval jako zajímavou a hlavně naživo výtečnou kapelu. Tofužel, přesycenost a nadměrný vstřebávání vlivů a informací si vybralo daň a s odstupem času je mi to líto. Pak vzpomínky přinesly společně strávenej víkend v Trnavě a Bratislavě na společnejch koncertech. Tak odtamtud se nesly vlny energickýho vystoupení a pocit “fuck up” Číst více

25. března, 2020

Tak jo, tentokrát to vezmeme z opačný strany a budeme si tuhle německou partu oťukávat postupně. Začneme artworkem, kterej první trefí přes prsty když desku uchopíte do ruky. Rozkládací gatefold zdobí na předním coveru parádní kresba z dílny Macieje Kamudy, jehož detailní práce při bližším pohledu úžasně vynikne. Uvnitř se skrývá silver / black marbled Číst více

19. února, 2020

Když se podíváme na výčet domácích nahrávek vydaných před koncem roku, skoro by jeden začal znovu věřit na Ježíška. Silný kalibry a jeden kousek lepší než druhej. Jedním z oněch šťavnatých dárečků bylo i očekávané debutní album Protijedu, tedy kapely, jaký jsou v zahraničí nálepkovány jako “all-star band”. Konkrétní jména tady ale řešit nebudeme, to Číst více

18. února, 2020

Kde jsou ty časy kdy Beton hrával crust punk kolovrátek. Roky běží jako splašený koně a transformace k death metalu je téměř u konce. Zvuk je hrubý, ale ne úplně špinavý jako u některých old school záležitostí, proč taky, zní to skvěle a má to gule jako sviň. Texty psané s nadsázkou, přesto nechybí význam Číst více

Mám už v portfoliu tolik recenzí na EHOF, že bych to se svou známkou z matiky ani nespočítal, takže co o nich budu tentokrát psát objevnýho? Kluci ale mají gentlemanské vychování a tak házejí vyplašeným recenzentům laso v podobě pomocné ruky, přicházejí totiž s jednou zásadní změnou. Napínavé drama z toho ale dělat nebudeme, protože Číst více

27. prosince, 2019

One more revolution my love. REV001 (první katalogový číslo Revelation Records War Zone, a teď posloucháme War Music. Krásnej oslí můstek). Šansonovým prologem začíná pětatřiceti minutová nálož vzteku, frustrace, tvrdejch kytar, těžkotonážních beatů i sypaček a radikálně-expresivní lyriky. Tak jako jsme u Refused zvyklý. Ne, nejde o novou “The Shape Of Punk To Come”, která Číst více