Angry Youth – First Attack

Rok vydání: 2007
Label: Contra Records
Délka: 37:18

Mladý německý chaospunk kapely nám poslední dobou dávají hlasitě najevo, že svejm americkejm „vzorům“ nechtěj zůstat nic dlužný a začaly do toho šlapat pěkně z vostra. Po SS-Kaliert, Obtrusive a dalších přicházej Angry Youth, mladá kapela z Mnichova.

Ta se dala dohromady (v roce 2006) jako snad většina kapel tohodle ražení – v hospodě u piva. Stejně jako hodně z nich začala hraním předělávek svejch oblíbenejch kapel, inu naštěstí se z toho brzo vyklubalo něco víc… A přestože jedny z prvních koncertů odehrávali s kapelama jako Condom (nekomentuju…), brzo už začali předskakovat věhlasnějším kapelám, konkrétně The Unseen, Monster Squad, Action, The Restarts, Rejected Youth a podobně. Duben 2007 se nesl ve znamení vydání prvního DIY demáče, kterej obsahoval 9 válů, koncem téhož roku už se kapela zavírá ve studiu a nahrává debutový album „First Attack“.

To obsahuje 14 paleb nasranýho a přímočarýho chaospunku, kráčejícího ve stopách Casualties (inspirace jima je znát už z obalu, že), Krum Bums, Global Threat, State Control, Cheap Sex, Action, atd. Rychlý kytary, ještě rychlejší bicí, do toho správně naštvanej rozchlaplanej zpěv, doplňovanej singalongama v refrénech, zkrátka punk jak hovado. Kterej sice nepřináší naprosto nic novýho, přesto ale zběsile kope, je odehranej s energií sobě vlastní a… výborně se poslouchá! Album navíc nemá vůbec špatnej zvuk, což je taky velkej přínos. Co jsem měl možnost odposlouchat z textů, dočkáme se většinou spíš klišovitejch a bohužel naprosto ohranejch témat, o čemž svědčí už názvy skladeb (Unite, Way of Life, Politicians, Song For Us…). I tady se ale najdou vlašťovky v podobě „Resist And Fight“, „Religious War“ nebo „Make Punk a Threat“ – navíc všechno zachraňuje dobrá muzika.

V únoru 2008 tohle album vyjde jako picture LP, nám nezbejvá než doufat, že to klukům vydrží.

01. Intro

02. We're Not The Ones