Angstbreaker / Time To Live – split CD

Rok vydání: 2013
Label: PCS / Aorte Records
Délka: 24:34

Hned v úvodu musim říct, že tohle splitko na mě působí obzvlášť sympatickým dojmem. A to nejen proto, že mi dělá větší potěšení psát o míň známejch kapelách, který člověk nevidí u každýho na tričku. Tady jde spíš o jeho celkový pojetí. Zároveň mi dochází, jak už jsme si totálně zvykli na takovýhle mezinárodní spolupráce a společné nahrávky kapel z rozdílných koutů Evropy / světa, a už nám to ani nepřijde nikterak vyjímečný, tohle propojení subkultur dvou třeba naprosto odlišných zemí a dopracování se společného výsledku. Neberme to jako běžnou samozřejmost.

Angstbreaker. Rád bych začal jinak, ale nemůžu si pomoct: kapela pochází z Lipska a povstala z popela výborný hardcore úderky Farmers Boulevard (modří už vědí), kteří v srpnu 2012 oficiálně ukončili činnost. Jablko nepadá daleko od stromu a tak můžete opět čekat živelnej a pulzující hardcore se spoustou zvratů a změn temp, kterej švihá jak když řemenem přes prdel mrská. Rozdíly tady ale jsou, nebo bych možná použil slovo progres. Šest členů, dva zpěvy. Zmelodizování / zvýraznění refrénů, potažmo celýho soundu, rozhodně ale ne přepálený a už vůbec ne na úkor údernosti. Pořád to šlape neskutečně. Jeden zpěv klasickej uřvanej Haschke z FB, druhej má melodičtější tendence, ale pořád je tak správně zastřenej. Právě díky prostřídávání zpěvů, melodií a temp je celek rozmanitější (ostatně změny temp skvěle fungovaly i u Farmerů), aniž by byla jakkoliv narušovaná celistvost, struktura a hlavně energie celý nahrávky. A přestože jsem měl pro FB docela slabost, zde to ten progres dovedl k dokonalosti. Silné GNWP a antifa postoje, angažovanost a řada dalších aktivit, prolínající se pochopitelně i do textový části, jsou pak posledním dílem puzzle do skládačky. Těhle 5 válů zkrátka nemá slabý místo. Nepočítáme-li demáč a účast na kazetové kompilaci „5 Jahre Atari“ (spolu s Jungbluth, Zann, Inner Conflict, Juggling Jugulars, Blank Pages, Ruins, ad.), jedná se přitom o první nahrávku Angstbreaker. Nemůžu se dočkat další.

V posledních týdnech a měsících slyšíme o Ukrajině výhradně v souvislosti s euromajdanem, eskalací riotů a občanskejma protestama proti Janukovyčově vládě. Pojďme teď do Kyjeva nakouknout v trochu jinejch souvislostech. Právě odsud totiž pochází Time To Live a i oni se angažují ve spoustě aktivit, včetně pořádání tamního Crash Test festu. Jedná se o melodičtější (garage) punkrock / hardcore s rnr náběhama, někde jsem myslim před vydáním týhle nahrávky četl o mixu The Humpers s RKL – asi by se s tímhle přirováním dalo celkem souhlasit. Pravda, zpěvákova anglická výslovnost není z nejlepších (druhej song má díky tomu vyloženě „východní“ šmrnc), ale v tomhle případě bych to určitě nepovažoval za vadu na kráse, paradoxně právě naopak – hodně mě to na tom baví. Vlastně si díky tomu lze snadno představit, že v rodném jazyce by to mělo riadne gule a moc by se to sem hodilo (narozdíl od AB, kde si tu němčinu představit nedokážu, hehe). Škoda. Možná za největší klad TTL ale považuju to, jaký nadšení z nich čiší. Cejtim z toho takovou syrovou a poctivou upřímnost a radost z muziky, kterou přenesou i na vás. Ostatně až teď si uvědomuju, že jejich pozitivní nádech anoncuje už samotnej název kapely – docela nám to do sebe zapadá. Odnesete si z toho zkrátka takovej dobrej pocit. Možná pokud tohle štýlo vyloženě nesjíždíte, chvilku může trvat se do TTL plně ponořit, ale dejte tomu šanci a garantuju, že výsledek se dostaví.

Digipack CD vyšlo za spolupráce malého lipského DIY labelu PCS Records a Aorte Records z Chernivtsi. Artwork je vyplněn kresbama od Richarda Paula Mészárose (web momentálně nefachá). Víc takovejdle nahrávek!

1. Angstbreaker - Gone 02:13

2. Angstbreaker - We Must Share 02:38

3. Angstbreaker - Jövö 02:09