Black Friday 29 – The Escape

Rok vydání: 2010
Label: Let It Burn
Délka: 30:56

“ (…) Od dob našich začátků se náš pohled na hardcore sice trochu změnil, ale i po vydání 3 LPs a odehrání více než 350 koncertů stále věříme v DIY etiku, antifašistický postoj, vegetariánství, lidská práva, osobní a sociální rozvoj, atd. (…) Doufáme, že se vám naše nahrávka z raných let bude líbit!“

Po 6 letech od vydání debutového alba „The Escape“ (na GSR Music v případě CD a Dead And Gone Records v případě vinylu) se tato deska dočkává své re-edice na německém Let It Burn Records. Jak už to u takových re-edic bývá, vychází s trochu předělaným artworkem, bookletem doplněným o poznámky zpěváka (resp. stručným ohlédnutím zpět – odtud také ten výtažek v úvodu) a jedním bonus válem navíc (hádám, že pochází ze 7″EP, má i jinej zvuk). Ono už tohle debutové album bylo tenkrát celkem očekávané, protože demo vypuštěné v únoru 2002 (BloodyxSunday Records) a následný sedmipalec „Blackout“ (Crucial Response Records) způsobily v jistých kruzích celkem solidní ohlas. A hned úvodní vál „Killing This Dream“ jasně dokazuje proč. Slušná hymnička. A hned největší trumf na týhle desce, protože následné vály už jeho kvalit nedosáhnou, čímž jim rozhodně nechci ubírat. Ani tady se totiž sice nevyhneme průměrnějším kouskům, ale on je tenhle výraz celkem relativní a pravdou je, že album si drží konstantně slušnou úroveň. Na debut obzvlášť. Takže jako bych nic neřek. Navíc! Jedna z věcí, který mi na týhle kapele seděj nejvíc, je to, že působí hodně svěžím dojmem. Žádná těžkopádná taškařice. A to je vončo. Zní to zcela autenticky a přirozeně, todle beru.

Jestli vás „předchozí“ nahrávky BF29 minuly, stejně jako některé z jejich vystoupení na Fluff Festu, jedná se o nahněvanej oldschool hardcore, jehož kořeny sahaj až do 80. let. Jestli máte rádi kapely jako Slapshot, Judge, ale i Sick Of It All nebo Comeback Kid, nemáte celkem co řešit.

1. Kill This Dream 01:47

2. Open Letter 02:12

3. Can´t Save You 01:42