Born / Dead – Endless War … Repetition

Rok vydání: 2006
Label: Prank Records
Délka: 29:08

Tudle kapelu z Oaklandu prostě zbožňuju! A asi nejen podle mýho patří mezi nejlepší hardcore punk kapely, který jsou v dnešní době ke slyšení. Před novým tisíciletím brázdila scény v klubech kapela No Options, jejíž činnost ale v roce 2000 náhle ukončila tragická smrt jejího člena Chada W.Rickleyho (kterému je mimochodem celé toto album věnované). Krátce na to kytarista zakládá Born / Dead. Kapelu, která se vyznačuje anarcho HC/punkem se dvěma zpěvama a hodně silnou dynamikou. Tohle CD následuje jejich předchozímu počinu pro Prank Records, kterým bylo skvělý album „Our Darkest Fears Now Haunt Us“ a co na něm najdete? 11 remasterovanejch skladeb, který tvořily hlavní kostru set-listu jejich koncertních vystoupení v posledních 2 letech, a které vyšly pouze na vinylech a nyní jsou dost těžko k sehnání. Konkrétně se jedná o splitko s Consume (vyšlo na německym Yellow Dog Records pouze v Evropě), kde máme možnost slyšet ještě původního bubeníka Billa Jacksona, kterej následně B/D opustil, aby se mohl plně věnovat svejm dalším projektům Strung Up a Instant Asshole. Druhou půlku tvoří fláky z ultra raritního 12″ z roku 2005 a nedávno vydanýho EPka „Repetition / Fear“, kde už do toho řeže novej bicman Josh. V této jedenáctce se pak vyskytujou i 2 vály od zmiňovanejch No Options (No Options a Religion) a 1 cover od Necros. Zvuku se zde nedá prakticky nic vytknout, k tomudle stylu naprosto dokonale sedí, což je samozřejmě práce hlavně producenta Grega Wilkinsona, kterej taky CD zakončuje krátkou hrou na piáno. Všechny skladby jsou tady rychlý až na jedinou vyjímku, kterou je vál „Repetition“ ve střednim tempu – a to má ještě stejně zrychlující se tendence. Kromě perfektní muziky Born / Dead nabízej i kvalitní texty, jejichž významy si můžete přečíst v bookletu a přesvědčit se tak o tom, že tadle kapela stojí pevně na zemi a nebrousí naše uši jenom prázdnejma tlachama. Vyjma jich nechybí samozřejmě ani několik fotek. To všechno by už samo o sobě stačilo na hodně kladný hodnocení, ale lidi z Prank Records CDčko obohatili ještě dvojicí videoklipů z koncertu v legendárních klubech Gilman Street a Burnt Ramen, který maj dohromady přes 10 a půl minuty. Třetí video je pak slideshow fotek z různejch akcí, koncertů, párty, výletů, flyerů, zakončený taktéž video záběry z koncertu – nádhera. Takže pakliže máte chuť na vostrej hardcore punk, co se s ničím nesere, sáhněte po Born / Dead a máte vyhráno. A jestli na něj chuť nemáte, stejně si je sežeňte, páč tadle kapela je zkrátka špica! A já se můžu jenom znova proklínat, že jsem propásnul jejich 2 loňský koncerty v ČR – snad jste měli víc štěstí a rozumu.

01 Endless War

02 Mind Control

03 Final Role