Družba – Kecy!

Délka: 15:16

Na sklonku loňského roku vydala tahle kralupská parta svoje třetí album s názvem „Kecy“ a podtitulem „Jak jednoduchý je kecat, ale o moc těžší skutečně konat“. Družba jej doprovází promo textem hlásajícím, že zůstává věrna svým počátkům a nese se v duchu klasického českého punkrocku.

CD obsahuje šest skladeb, hudebně oscilujících někde mezi Nežfaleš, Houbou z přelomu tisíciletí, Muerti a starým Alkeholem, čili takovej pohodovej punkrock se zpěvnými refrény a příležitostně zdvojenými zpěvy. Ze začátku člověka napadne, že tohle je po dlouhých 17 letech existence možná trochu málo, ale ono to ve finále vlastně tak nějak všechno funguje, takže proti gustu žádnej dišputát. Spousta punks si na to jistě ráda zaskotačí a ty další to zas může vrátit o hezkejch pár let zpátky a vyvolat nostalgický záblesk v oku. Texty jsou vyvážené půl na půl mezi angažovanými protesty proti státnímu aparátu a povrchnosti současné společnosti a oslavováním toho být punkrockerem. Některé, jako taková „Jednou dáš se k nám“, se mohou zdát lehce infantilní, ale vlastně je to spíš tak ležérně odlehčený a vrámci stylu naprosto v pohodě. U těch „buřičských“ se po několika posleších možná sami přistihnete, jak se těšíte až nastoupí melodický refrén a budete si moc zanotovat společně s kapelou třeba o tom, jak vám stát může políbit zadnici, aniž byste něco agresivně cedili skrz zuby s pěnou u úst.

Jednoznačným plusem je dobře vyváženej a párádní zvuk. CD v papírové kapse s „ladovským“ artworkem se prodává u kapely za sedm pětek, což je míň než za krabičku cigaret. Takže pokud se pod tíhou předsudků obáváte nějakýho průseru, buďte v klidu – dostanete čtvrthodinku strávenou s příjemným a zpěvným punkrockem.

1. Kecy! 02:40

2. Naše scéna 02:44

3. Jednou dáš se k nám 02:27