Escaped – Rose City Hardcore

Rok vydání: 2004
Label: Blackout Records
Délka: 21:42

Další kapela, která se tady fakt těžko shání. A je to strašná škoda. The Escaped pocházej z města, který pro punkrock znamená skoro tolik co New York pro hardcore nebo Seattle pro grunge – ano správně, je to Portland. Kapela hraje od roku 2000 a po Rose City Hardcore už stihli kucí vydat další self-titled CD EP se 6 novejma songama. Jejich velkou předností jsou dva zpěvy, který se vzájemně střídaj a doplňujou. Na starosti je maj Zac Fishnets a RIP, dalšími členy jsou kytaristi Justin a Brian, basák Thomas a bubeník Chris. Díky dvoum vokálistům se tak muzika The Escaped stává zábavnější a energetičtější. A co The Escaped nabízej po hudební stránce? Oldschool punk, kombinaci hardcore, streetpunku a pogopunku. Někde jsem četl, že to zní jako mix Total Chaos, Kill Your Idols a Bruisers. Určitě na tom něco bude, mě to zas často připomíná něco mezi novějšíma albama Unseen, Backfire! a hlavně syrovější songy od Virus (a nejvíc právě zpěvem), ikdyž víc do HC. A právě ta syrovost se mi na tom tak líbí. Rose City Hardcore nabízí 10 pecek, z nichž žádná nepřesahuje dýlkou dvě a půl minuty – čili žádná rozvleklá nuda nehrozí. Hned první No Fate je jedna z těch pecek, ve kterejch uslyšíte zvuk The Virus, i kdybyste nechtěli, stejně tak jako ve čtvrtý No Pity. Číslo 3 pod názvem My Fight vychrlí dávku čistokrevnýho oldschool hardcore a u fláku Wasted Life jsem si zas nemohl nevzpomenout na starý Exploited nebo Antidote (michodem k tomudle songu si na stránkách kapely můžete stáhnout klip). Poslední Show Me The Way je už spíš takovej ´beer-song´ na uvolnění, kterej by v pomalejší verzi seděl k hospodskejm popěvkům Dropkick Murphys. Zkrátka některý vály jsou punk as fuck, jiný zas oldschool hardcore, každopádně The Escaped to vzájemně skvěle kombinujou a v obou polohách jim to sedí jak ulita. A jestli někam jezdíte na kole, pusťte si RCHC a budete tam určitě rychle 🙂 Supr!

01 No Fate

02 RCHC

03 My Fight