F-Minus – Wake Up Screaming

Rok vydání: 2003
Label: Hellcat
Délka: 35:34

Odchod basačky Jen mě nepotěšil a byl jsem zvědavej, jak se s toudle situací kapela na novym albu popere. Její pozici na čtyřech strunách zaujal Joe Steinbrick a bez zbytečnejch průtahů můžu říct, že dolu to rozhodně nešlo. Ikdyž – jiný to určitě je. Wake Up Screaming totiž pokračuje v cestě a zase je o kousek dál než album předchozí (u F-Minus jsou ty změny od jednotlivejch alb fakt znatelný). Sice jsem mu v porovnání s dvěma předchozíma kouskama přicházel daleko dýl na chuť, ale ta byla pak o to lepší – tady fakt žádný album nezní jako to předchozí (což se dost kapelám k jejich škodě daří). Dýlka CD je skoro stejná jako u s/t a Suburban Blight dohromady a to je tady ještě o 5 válů míň – což se pochopitelně projeví na jejich dýlce (k dobru věci, nejkratší flák má tady 1:35, což bejvaly v ranejch dobách songy nejdelší 🙂 – čili 15, z toho jeden cover od Chaos UK k válu Barking Dog, kterej bude určitě potěšením pro příznivce crustu, navíc Gabba z Chaos UK si ho tady vystřih společně s F-Minus. Další znatelnou změnou je, že Wake Up Screaming už neprodukoval Tim Armstrong, ale Steve Albini, kterej si udělal velký jméno mj. prací na albech Nirvany nebo Pixies. Přibylo zde pomalejších válů (jeden na 5 rychlejch), ale pořád to je ten starej hardcore punk s nádechama thrashe a garážovym zvukem. Co se týče zpěvu, tak female vokály tady už má zcela ve svý režii kytaristka Erika a nutno říct, že v tomdle Jen nahradila víc než dobře (ve válu Never Live To See dokonce zní jako když si Courtney Love před 10 lety zahrála s punkovou kapelou po ňáký bujarý párty). A protože je v hardcore pořád ještě ženskejch za mikrákem dost málo, o to líp to zní u F-Minus, který tak uřvanej chraplák Eriky posunuje ještě o dost vejš. A nemusíte na něj čekat dlouho, protože na vás zaútočí hned v úvodní Sweating Blood, kde ji v refrénu podporuje Brad Logan (ale ona mu to zase pak oplácí v Out Of Reach), a která se řídí heslem Tři akordy a jedem, žádný sraní – a tak to má bejt 🙂 Druhá Not This Time patří taky k těm výraznějším kouskům a ve třetí From Here na vás už zas začne chrlit jeden text za druhym Erika. Číslo 4 má zřejmě nejsilnější pecka na tomhle albu – sypačka Wake Up. Pak se tempo na chvíli zvolní v podobě Mother Of Suffering a tady si možná vzpomenete na starší anarchopunkový kapely. Přeskáčeme až ke konci, kde vás v pomalejší Paid To Listen čeká zvuk převalujících-se kytar a pocit, že se Erika s Bradem snad vyřvou z kůže. v předposlední Controversy (World Of Shit) si pak zazpívaj oba dohromady a zní to sakra dobře. V digipacku vás čeká rozkládací plakátek, na jehož druhý straně jsou fotky kapely a ručně psaný texty.

01. Sweating Blood 02:28

02. Not This Time 02:00

03. From Here 02:27