Fast Times – Counting Down

Rok vydání: 2000
Label: Smorgasbord Records
Délka: 28:20

Tak o týdle kapele z New Jersey jsem do minulýho tejdne neměl ani páru a byla pro mě velkou neznámou (ikdyž její členové zas až tak neznámý nejsou a s toudle deskou je spojena řada známých jmen – ale o tom až později). Fast Times vznikly v roce 1997 a teď už k velký škodě nehrajou. Co se týče hudební tvorby, tak se jedná o přímočarej oldschool hardcore punk s ženskym zpěvem, ovlivněnej kapelama typu Minor Threat nebo Negative Approach. Nasraný, úderný, agresivní a energický sypačky se sarkastickejma textama maj často kolem minuty (někdy i míň) a nic složitýho se v nic nevymejšlí. K dobru věci. Zpěvačku Ali už můžete znát třeba ze songu „Three´s A Party“, kterej figuruje na posledním albu Kid Dynamite „Shorter, Faster, Louder“ a tak víte, že tadle holčina se s tim ale absolutně nemazlí. Její hlas občas řeže jako břitva, občas burácí jako hrom, někdy štěká jak Roger Miret na koncertě a někdy ukazuje, že zvládá i melodičtější polohy (ale to fakt celkem vyjímečně, povětšinou vám svý nálady nechá pěkně sežrat!). Těch tady ale moc nenajdete, třeba v příznačně nazvanym válu „Golden Girl“ se mezi jednotlivejma větama sotva stačí nadechovat. Sem tam jsou její refrény doplňovaný o mužský singalongy, což zní fakt suprově. Bicí to ženou rychlopalbou pořád dopředu a kytara s basou jedou pár akordů v rychlym sledu pořád dokola, byť občas přihoděj ňákou tu houpavou hardcore pasáž, ale pořád ve svižnym tempu – žádnej odpočinek nečekejte, todle je sprint na 100 metrů.

Co se týče techničtějších informací, tak CD obsahuje 16 studiovejch válů + 4 bonusový, nahraný živě na koncertě v Lipsku v únoru 1999 (z toho jeden cover od 7 Seconds na flák „Clenched Fist, Black Eyes“). Mezi spešl hosty zde uslyšíte takový persony, jako je třeba Dr.Chud z Misfits (ve skladbách „Bullet Proof“ a „General´s Warning“), ve fláku „Skeleton Key“ si zas pěkně od plic zařve Dimitri Minakakis (Dillinger Escape Plan) a vše završí Jeff Terranova z Up Front a Eventide (někde jsem četl, že si tady svou část vystřih i někdo z Kill Your Idols…).

Jedinou kaňkou je zde pro mě naprosto nepřitažlivej booklet, podle kterýho bych si todle CD z pultu určitě nevybral. Je dělanej v jakyms-takyms futuristicko-digitálnim stylu, no zkrátka divný. To ale není zas tak důležitý, obsah je supr a to je hlavní. A co dělají členové Fast Times v současnosti? Basáka Grahama najdete po boku dvou členů Misfits v kapele Graves, Chris si to sype s Wake The Dead, Steve řezal bicí s Worthless a Ali? Ta si vzala vytoužený „volno“ a jala se objíždět svět. Takže Fast Times – Counting Down – PECKA!

01 Poison Bait

02 Life Of The Party

03 Please Pass The Epicac