King Keporkak – Detachment

Délka: 36:00

Tuhle poměrně mladou kapelu jsem začal registrovat někdy v posledním roce díky jejich logům na plakátech a letácích, které odehráli. Naživo jsem zatím neměl tu čest a tak když přišla nabídka napsat pár slov o jejich první oficiální nahrávce nebylo co řešit. Přece jenom popisky z letáků hovořící o sludge / stoner hardcoru jsou v Čechách celkem raritní úkaz. Přes léto jsem se k poslechu z časových důvodů nedostal, takže abych nepsal recenzi dva roky po vydání  vzal jsem tu stříbrnou placku do auta s tím, že dám první hrubej poslech po cestě na náš koncert v Polsku. A že to bylo příjemný překvápko může potvrdit celá osádka našeho vozidla. Hutnej zvuk, brutální rify, prostě na tuzemské poměry nadstandardní námrd. A chca nechca musím přihodit nějaký přirovnání. Tak určitě by to mohla bejt smečka Crowbar, se kterou si navíc King Keporkak zahrál společnej koncert v Praze. Což muselo zřejmě kapelu samotnou dost potěšit. Plus nahodím pár známějších se stoner / sludge scény jako Eyehategod, Weedeater nebo Dope Lord.  King Keporkak ale neprodukujou typickej vyhulenej stoner, ale v jejich produkci je přece jenom víc cejtit metal. Valivý našláplý pasáže jsou příjemným oživením. Hardcorový jsou pak takový ty odsekávaný hopsavější pasáže (ale budeme hopsat hodně pomalu, ano? Blood For Blood?). Žádnej NY hardcore s dvoumetrovejma výskokama se jakože nekoná. Trochu mi teda vadí jakože pokus o zpěv v jednom (nebo několika?) válu. Ale co už, i to jsem přežil. Plus mínus kosinus. Excelentní debut s parádním hutným zvukem. U King Keporkak si dělám čárku a jen tak tohle jméno z hlavy nevypudím.

1. Bowl

2. Herd

3. Anxiety