Laid To Waste – Counterattack

Label: Support Underground
Délka: 28:21

Tak sakra, kterej je to vlastně rok? O různejch thrash nebo thrashcore spolcích si na stránkách našeho plátku můžete přečíst poměrně často, tentokrát se ale vrátíme trochu víc zpátky v čase. Tahle plzeňská kavalérie začla zapouštět kořeny už někdy v roce 2010, kdy se ještě pod názvem Kill! Kill! Kill! chlubili mezinárodní sestavou (dva Američani, Kanaďan a Australanka). O pár let později zkrouhli cizineckou legii na polovinu, ke dvěma Amíkům (můžete též znát z působení v tamní fast úderce Barrel) napochodovali dva Češi a kapela byla překřtěna na Laid to Waste.

První song je čistě instrumentální a může působit jako jakési intro, na to aby vás rozhejbalo po pokoji ale rozhodně stačí a pánové jasně sdělej, že nástroje jim rozhodně nepřekážej. Už teď je jasný, že s touhle nahrávkou si užijete spoustu zábavy, haha. No a hned druhá „Oldschool Nostalgia“ naplno odhalí karty, máme tady čest s oldschool thrash metalem odkazující na 80. léta, takže pokud ulítáváte na starejch Overkill, Exodus, Kreator nebo raný Metallice („Metal Militia“ apod), máte vyhráno. Ostré tempo, zabijácké thrash / speed riffy a vyhrávky, úderná sóla, sypající bicí, přirozené změny temp a nabroušený zvuk. S tou láskou ke staré škole jde ruku v ruce i zpěv nebojící se vyšších poloh a dodávající celkovému soundu specifický feeling. Tenhle krok je mi sympatickej, byť si dovedu představit, že skalním zastáncům současných trendů nemusí úplně vonět – jejich chyba! Nečekej tedy max. dvouminutové vypalovačky alá třeba Iron Reagan, tady se běhá po kořenech. Což mi připomíná, že před nějakou dobou jsem četl s LTW rozhovor, kde se vyjadřovali ve smyslu, že maj rádi starej thrash, ale že se narodili ve špatnou dobu a tu muziku, kterou maj tak rádi, si tedy musej dělat sami – to se mi moc líbilo a vlastně je to pro LTW víc než výstižné.

Nesmí chybět ani efektní stylový artwork, který taktéž nenechá nikoho na pochybách. Víc než zřejmá je inspirace prací Andreie Bouzikova, ikdyž je nakreslenej lehce víc komiksově-mainstreamovou formou, na každý pád perfektně dotváří celkovou mozaiku. Na svědomí jej prý má jakýsi umělec z Mongolska. CD verze vyšla v digipacku s plnobarevným bookletem s fotkama a textama, plně ale artwork musí vyniknout teprve na 12″LP formátu, kterej navíc nabízí červený vinyl a k cílové destinaci vrámci onoho časového přesunu se obzvláště hodí.

Žádné inovace tedy nečekejte, ale kdo by je v tomto případě taky hledal. Právě naopak, LTW nám svojí prokazatelnou láskou k 80´s thrash / speed metalu dávají nahlédnout zpátky do časů, kdy řada z nás ještě tahala kačera. A třeba se právě k této éře můžete dostat i přes kapely, vykrádající (v tom nejlepším slova smyslu) daný styl, kapely jako jsou právě LTW. Moc příjemný návrat o hezkých pár let zpátky ve znamení nadupané, energické a strojově šlapající desky. Poctivá práce, pánové!

1. Instru-mental 03:20

2. Oldschool Nostalgia 03:24

3. Lawless Vindication 03:47