Label: MAP Records
Délka: 38:53

Pryč s rasismem! Pryč s fašismem!
My jsme skinheads! My jsme skingirls!
Pryč s pravicí! Pryč s autoritou!
Stay SHARP! Stay SHARP!

Tuhle recku jsem začal netradičně ukázkou jednoho z textů, a to proto, že se v něm odráží všechno to nejdůležitější, co byste o téhle nové kapele z Moravy měli vědět. Ať už mluvíme o boji proti fašimu, xenofobii, sexismu, útlaku, autoritářství či o uctívání tradic skinheads proti rasovým předsudkům. Last Strike to nebudou mít lehký, řekněme si to na rovinu. Už od svejch počátků bojují s pověstí kontroverzní kapely a musí čelit nepříjemným tlakům nejen vně, ale i uvnitř „naší komunity“. Důvodem je otevřenost jejich textů, poukazujících na palčivé problémy dnešní doby kriticky a nahlas. A to i těch, o kterých se všeobecně ví, ale povětšinou se o nich mluví potichu, neustále jsou jakýmsi prazvláštním způsobem tabuizovány a bagatelizovány. Nicméně Last Strike jim nehodlají dál jen mlčky přihlížet.

Tak jako tak kapela podobného ražení u nás chyběla a Last Strike přicházejí paradoxně v době, kdy je u nás podobný hudební styl poněkud na ústupu. Alespoň mi to tak přijde v porovnání s lety minulými. Svou cestu si klestěj syrovým Oi povětšinou v klasickém svižném středním tempu, ale nebojí se i přišlápnout plyn a v těch víc streetpunk okamžicích se mi líběj nejvíc. I za dobu své zatím krátké existence si už stihli zahrát s takovými esy evropské antifašistické oi / streepunk scény, jakými jsou např. Los Fastidios nebo Non Servium. Oproti dalším kapelám podobného ražení (jako jsou třeba Rozpor či Železná kolóna) jsou LS míň punk a víc oi – ostatně CD vychází nedlouho po založení kapely, takže je možné, že zvuk se bude ještě postupem času vyvíjet. Každopádně hudební kvality jsou na jejich straně, každej tón má svoje pevný místo a nutno říct, že kytarista, basák i bubeník ovládaj svoje nástroje dokonale. Ostatně nikdo z nich není na hudebním poli žádnej zelenáč, stačí vyjmenovat jejich další kapely: Mass Genocide Process, Tomorrow´s Hell a Edelweiss Piraten. Co se týče jejich nazvučení, nejzbejvá než zatleskat, tahle nahrávka má výbornej zvuk a co si budem povídat, to samo o sobě je polovina úspěchu. Pedro sice není extra uměleckej zpěvák, nicméně celkovýmu zvuku dodává tu správnou šťávu a ryzí hrubost, což je daleko podstatnější. A protože LS jsou jednou z kapel, která evidentně klade důraz na formu sdělení a texty u ní tvořej minimálně stejně důležitou část jako hudba samotná, ještě se k textové části alespoň zevrubně vrátíme. Asi už nemá cenu psát o tom, jak šlapou tomu a tomu na kuří oko a neberou si servítky. Kapela hovoří o skinheads, pracující třídě, antifašismu a antirasismu, úniku z pracovního a životního stereotypu, ale myslím, že pro spoustu lidí bude jejich forma zkousnutelnější než třeba u kolegů z Edelweiss Piraten – už jen proto, že jejich výpověď nezní tak extrémně politicky.

Jestliže chceš tedy sáhnout po skinheadský / oi kapele, která nemá jen texty typu „boty, kšandy, pivo, oi – rozbij tlamu hipíkoj“, budou Last Strike správná volba. Last Strike jsou pro ty, kteří zatínají ruku v pěst na odpor proti vládnoucí třídě, autoritám a antifašistické myšlenky jim nejsou cizí. Křest CD, které mimochodem i s plnohodnotným barevným bookletem seženeš za 120 kč (punk!), proběhne 2.května 2008 ve Zlíně, kde LS vystoupí po boku kolegů Rozpor.

Rozhovor s Last Strike si můžeš přečíst na webu http://rude.blog.cz/.

01. Intro 03:19

02. Realita 02:21