Malignant Tumour / Gurkha – split

Rok vydání: 2006
Label: Insane Society Records
Délka: 50:26

Tyhle dvě kapely spolu jely v září 2006 turné po UK, takže proč rovnou neudělat společný splitko? CD verze byla venku dřív než bys řekl „borůvkovej koláč“, vinyl edice už by v těchto dnech měla být také venku (prvních 66 z 666 kusů navíc s bonusovým DVD). My se mrknem na verzi na tý menší stříbrný placce: První co vás chtě nechtě udeří přes xicht, je suprově udělanej digipack, jehož přední strana je rozdělená na 2 poloviny (každá ve stylu jedný z kapel) a otvírá se uprostřed. Fajnšmekři si pak můžou dotvořit přední stranu dle vlastní libosti pouze jednou z kapel nebo to nechat půl na půl. Dál to vezmem v pořadí, v jakym kapely přicházej i na CD.

Kožený bundy, rohy na helmách, vůně benzínu, pach rumu a pekelná jízda – to všechno + 15 let existence = Malignant Tumour! Tyhle šílenci z Ostravy nám servírujou celkem 13 kousků crust´n´rollu s metalovejma prvkama, povětšinou v punkovym tempu, z čehož 6 je novejch, 3 jsou ze splitka s Lycantrophy a zbylé 4 jsou bonusy ze třetí edice splitka s polskejma Squash Bowels. Jejich novej matroš se spíš podobá poslednímu CD „Burninhell“ než jejich starejm grindovejm deskám – pro někoho přínos, pro někoho naopak, ale myslim, že fanoušci Disfear se budou celkem oblizovat. Několik hitovek si tady určitě najde každej, většina z nás se ale nejspíš shodne mimo jiné na songu s (pro mě na první pohled nesympatickým) názvem „Saddam Hussein Is Rock ´n Roll“, kterej si s velkou pravděpodobností budete dávat stejně jako já už na první poslech. Ale MT to všechno berou s nadsázkou a humorem sobě vlastním a nebojej se dělat si prdel ze všeho kolem včetně sebe samých, takže asi tak. Jejich půlku uzavírá flák „Another Trap“, kterej předznamenává přechod na hardcorovější část splitka.

Tím se dostáváme ke kapele Gurkha, pocházející z anglickýho Bristolu, o který jsem do teď neslyšel a která mě rozcupovala na první poslech! Nasranej agresivní hardcore thrash, nabytej energií až po okraj, kterej mi svou špinavou podobou připomíná jejich punkový sousedy Bickle´s Cab. Zběsilá jízda, šťáva jakxviňa, todle mě dostalo – naživo to musí bejt dobrý maso. 8 vypalovaček, který udělaj dobře na duši i crusterům, z nichž jeden cover od Spam a jestli jsem to dobře pochopil, tak skladbu „Disgruntled Ex-Worker“ jim napsali přímo kluci z MT, ale kdybych si to nepřečet v bookletu, tak by mě to ani nenapadlo, tadle pecka je jim šitá přímo na tělo. Jo a zvuk je v týdle půlce taky lepší. Navíc song „Gurkha“ si můžete poslechnout v podání obou kapel a porovnat, od koho se vám líbí víc – dobrý.

Nechybí samozřejmě booklet, ve kterym najdete všechny texty a nemůžu nezmínit taky bravurně udělanou multimediální přílohu, ve který uvidíte spoustu fotek, nějaký ty videa z koncertu a videoklip. Todle je prácička pár exeláns, nezbývá než smeknout!

01. Malignant Tumour - Monster Madness

02. Malignant Tumour - Hellgate Ostrava

03. Malignant Tumour - The Biggest Band