March Of The Hordes / Escape The Flesh – split CD

Rok vydání: 2011
Label: Destroy After Use + další ...
Délka: 19:00

Ne náhodou je posledním rozhovorem na Periferii právě ten se slavonickou smečkou March Of The Hordes. Tahle kapela svojí nahrávkou na split LP s Disbeatless řádně rozvířila stojaté vody českého hardcore rybníčku (louže) a už v průběhu léta se cosi na internetech šuškalo o nové nahrávce a navíc s další novou kapelou podobného ražení – Escape The Flesh z Třebíče. Šeptanda se nakonec přetransformovala do reality a mě se v přehrávači točí černočerný CD se čtyřma zásekama, po dvou od každé kapely.

A vsadím boty, že tohle split CD zčeří louži ještě víc. První dva songy patřej na tomhle CD slavonické hordě March of the Hordes. Oba se stopáží k pěti minutám, oba s brutální hradbou death metalových kytar. Kurva ty praskající převalující se vlny ve sluchátkách naprosto zbožňuju. Kdyby nebylo splašený hry bicích byl by to čistej vzor alá první vlna švédskýho death metalu. Takhle je celá nahrávka správně punkově špinavá a nezačne tě po druhý minutě nudit. Pořád se něco děje.Navíc je to i zvukově správně zatavený – nic nevyčnívá a přitom si celá nahrávka zachovala dravost. Stroj byl před spuštěním řádně namazán.

Druhá polovina patří nové kapele z Třebíče – Escape The Flesh. Premiéra. Protože na bandzone jsem to předtím neposlouchal. O to větší je to překvapení. V týhle kapele má prsty i Banán z MOTH, takže se nějaká spolupráce asi i dala čekat. Opět oba songy s délkou kolem pěti minut, ale v případě ETF jde o malinko jiný štýlo. Valivej death doom metal alá Coffins nebo Hooded Menace, ale není to tak zničující a ubíjející jak zmiňované slavnější kapely. Spíš bych tam viděl tu tradiční špetku Bolt Thrower valivosti s potřebnou dávkou nečistoty v podobě nový vlny diy death metalu alá Krypts nebo Miasmal. Výslednej zvuk je oproti MOTH rozhodně čistší, ale tak to má bejt. Chrochtat blahem mi nebylo v zaměstnání dovoleno, takže si jen nepatrně kývám hlavou do rytmu.

Asi po pátým poslechu se musím přiznat. Překvapivě u mě na tomhle CD vítězí Escape The Flesh. Navíc mě napadaj hříšný myšlenky, že jako celek by si tohle CD zasloužilo vinylovej kabátek. Takovej desetipalec by nebyl marnej, že jo? A zapomněl jsem dodat – vychází jako tenkej digipack za krutě sympatickou cenu.

1. March Of The Hordes - Frozen Void 04:53

2. March Of The Hordes - Last Stand Of Heaven 05:06

3. Escape The Flesh - Pestilential Throne 04:11