Nausea – The Punk Terrorist Anthology Vol. 2

Rok vydání: 2005
Label: Alternative Tentacles
Délka: 72:57

Při vyslovení slova Nausea asi nastražej uši hlavně dvě skupiny lidí: doktoři a pankáči. New Yorku už jsme vděčný za spoustu legendárních hardcore / punkovejch kapel a Nausea patří samozřejmě mezi ně. Jello Biafra si je tedy pro svůj label určitě nevybral náhodou. Náhoda určitě nebyla ani spolupráce s Blacknoise Records, který vlastní Brad Logan (F-Minus, Leftover Crack), a kterej vypomáhal i s produkcí tohodle CD.

Nausea drtila syrovej zběsilej anarcho-punk s mužsko-ženskym zpěvem, místama ujíždějící až do crustu a místama zas do hardcore a byla zároveň jedna z prvních kapel, který do svý muziky namíchaly texty se sociálně-politickými tématy. Druhej díl jejich antologie nás skrze 30 skladeb bere na výpravu zpátky do let 1985 až 1988. Pravdou je, že ta třicítka je trošku zavádějící, protože několik válů během jejího poslechu uslyšíte vícekrát, byť pokaždý v trochu odlišný podobě. Uslyšíte zde totiž skladby jak z nevydanýho sedmipalce či nevydaný desky (obojí z roku 1988), tak z demáčů (1987, 1988) a koncertů v CBGBs. Pro fajnšmekry se tady nachází ještě vál z kompilace „NYHC: The Way It Is“ (1987) nebo dva ultra raritní fláky, z nichž jeden dokonce ani nemá název (rozhodně se ale nemusíte bát, že byste tady narazili na ňáký béčkový songy). A tím zde dochází k takovejm bonbónkům, že třeba vály „Home Sweet Home“, „Divine & Conquer“, „Clutches“ nebo „Fallout (Of Our Being)“ uslyšíte nejdřív v instrumentální verzi bez zpěvu a o pár minut dýl už si to budete dávat společně s vokálem Neila nebo Amy. Dalším pošušňáníčkem pak bude, když si úvodní skladbu „Smash Racism“ poslechnete se zpěvem mužskym, o pár minut pozdějc už se vám ale nabídne ten samej flák se zpěvem ženskym. Super. To však není zdaleko všechno, co CD nabízí. Jako dezert zde pak máte 3 covery válů od The Business, Omega Tribe a Subhumans. Třešničku na dortíčku navíc tvoří „nukleární“ videoklip k válu Fallout.

Kompilačka má navíc nově remasterovanej zvuk, takže kazety se starejma songama v děsný kvalitě můžete rovnou vyhodit. Odměnou vám k tomu bude krásně udělanej obal i plnobarevnej booklet, plnej textů a fotek kapely. Deska je věnovaná Pablo Jacobsonovi (R.I.P.), kterej s Nausea bubnoval.

01 Smash Racism

02 MTV (Feeding Of The Fortune 500)

03 New Generation