Poison Idea – Latest Will And Testament

Rok vydání: 2006
Label: Farewell Records
Délka: 28:59

Nové album této kultovní hardcore kapely z Portlandu už bude navždy označováno jako „poslední album Poison Idea s Pig Championem“. Kytarista Thomas Roberts zemřel v lednu 2006 ve věku 47 let ve svém domě v Portlandu na selhání ledvin a tahle deska byla nahrána krátce před jeho smrtí. Zbytek kapely mu pak in-memoriam splnil jeho přání a pojmenoval jí tak, jak chtěl on – tedy „Poslední vůle a závěť“. Což zní dneska bohužel trochu cynicky. Tak jako tak, Pig Champion (který si tak nechal sám říkat kvůli své fyzické váze) hrál s Poison Idea od samých počátků, tedy více než čtvrt století (byť si kapela vybrala v letech 1993 až 1996 pauzičku, ale kdo by to do toho počítal…). Zprvu motivována tvorbou Black Flag, Germs nebo Discharge, vydobila si Poison Idea obrovský respekt fanoušků po celém světě a stála u definování pojmu „80´s hardcore“, kterým se dneska chlubí mrtě kapel. Mimochodem o popularitě kapely svědčí už fakt, že prvních 5.000 kopií týdle desky bylo na Farewell Records vyprodáno během 10 dní. A to album ani vyjít nemuselo, jeho nahrávání totiž provázely nemalé finanční problémy a Jerry A. jeho dokončení označil slovem „zázrak“, nemluvě o tom, že se minulý rok dost hlasitě šuškalo o jejím rozpadu. CD obsahuje 10 skladeb, odehranejch jako tradičně s precizní lehkostí (ještě aby ne, za ty roky) a ikdyž to ze začátku nevypadá, „Latest Will And Testament“ nepatří zrovna k nejrychlejším albům Poison Idea. Což ale neznamená, že byste tady rychlý songy nenašli, zkrátka už to neni takovej oldschool jako třeba „Pick Your King“, „Kings Of Punk“ nebo „Feel The Darkness“. Ale to je přirozenej vývoj, navíc přestože mám radši víc sypací songy, možná nejsilnějším válem je zde pro mě pátá „Novelty“, která se svou valivou kytarou ve střednim tempu rozdrtí všechno co se jí postaví do cesty – a nejen zpěv v refrénu v ní dává vzpomenout na Jesus Lizard. A jestli čekáte, že se třeba Jerry A. na starý kolena začne pokoušet zpívat trochu víc melodicky, tak vás musit zklamat. Ale ruku na srdce, kdo z nás by to chtěl? Potěší i kompakt, kterej má potisk jen ve prostředku, kde je nahraná muzika, zbytek placky je průhlednej!

Poison Idea ani zde nezklamala, ale asi by se jí to nepodařilo, ani kdyby chtěla. Pig Champion R.I.P.

01 The Number One

02 Jihad Love