Process – Taste The Knife MCD

Rok vydání: 2007
Label: Old Skool Kids Records
Délka: 13:47

Fakt mě baví, když se mi do ruky dostane album nějaký kapely, kterou vůbec neznám, a mile mě překvapí. Těch slavnejch jmen a jejich novejch desek je v dnešní době strašně moc (což je samozřejmě dobře) a proto každá taková ta „nová“ a „neznámá“ kapela je příjemný osvěžení. Právě to je případ The Process.

Kluci maj trochu dopink v podobě země původu, protože pocházej ze Švédska (Göteborg) a všichni víme, co švédi se svejma nástrojema dokážou. Hrajou teprve od října 2004 a jejich okoukanej název byste si mohli splíst se stovkou dalších kapel, což ale už toliko neplatí o jejich muzice. To je řádná smršť. Hudebně odkojený kapelama jako Minor Threat, At-Drive In nebo Refused, vytvářej povedenou symbiózu mezi hardcore, metalem a punkem. Jsou na nich ale hodně znát i současný spolky jako Tragedy, The Hope Conspiracy, Victims, Skitsystem… já bych to ale zjednodušil na snáze představitelnej mix mezi Converge a From Ashes Rise. Jo, představte si From Ashes Rise hrající covery od Converge (nebo obráceně) a máte The Process. Po self-titled demu (2006) je tohle miniCD jejich prvním releasem, o jehož vydání se postaral ruskej label OSK ve spolupráci s All Systems Go!, což je DIY booking agency bubeníka Markuse (mimochodem na ASG! se v současnosti pracuje i na splitku Process / Rentokiller, který by mělo vyjít v srpnu 2007). „Taste The Knife“ nabízí 5 řachtaček agresivního hardcore punku se silnejma kytarama, řvanym zpěvem, rychlejma bicíma a politickejma textama (3 švédsky, 2 anglicky).

Hned úvodní skladba jsou Converge jak vyšitý (hlavně zpěv), zbylý 4 pecky už jsou ale v sypačtějším tempu (spíš v rychlosti From Ashes Rise), ikdyž houpavějším pasážím v mezihrách se taky nevyhneme, což je ale dobře, protože to dost oživujou. Kytary tady nevěstěj nic dobrýho, sakra, zpěvák ti cpe blížící se apokalypsu přímo do chřtánu a když jeho nátlaku podlehneš, začneš věřit, že tvůj život už nebude trvat ani minutu!

Někde jsem četl, že tahle kapela neví co vlastně chce a že by se měla najít. S timhle tvrzením nemůžu dost dobře souhlasit, nebo jinak, i jestli jo, mě se to jejich hledání sakra líbí a doufám, že se budou takovymhle způsobem hledat ještě pár let. The Process vyrazej na podzim na evropské turné (na nás se snažili sehnat místo 12.září), takže doporučuju – nenechte si ujít! Bude to pořádnej bordel a to máme přece rádi, nebo ne?

...