Rawside – Outlaw

Rok vydání: 2004
Label: Earth A.D.
Délka: 42:51

Konečně! Tydle řádky jsem ani nemoh začít jinym slovem. Po roce usilovnýho shánění jsem si už ze zoufalství objednal todle CD přímo od kapely, protože u nás je zkrátka absolutně nesehnatelný. Štastlivci s gramcem si maximálně můžou koupit LP na vybranejch místech (Emergency nebo Day After). Takže se mi nový album německejch Rawside konečně dostalo do rukou, tak se na něj pudem mrknout: Obal slibuje 14 novejch válů (o tom patnáctym pečlivě mlčí), z toho jeden cover od New Model Army na song The Hunt. Už podle názvů je znát, že poměr anglicky a německy zpívanejch válů se o další píď posunul k těm prvním – německy otextovaný jsou tady už pouhý dva. Prohlížim booklet s fotkama z koncentračních táborů, demonstrací, policejních zásahů, nechyběj samozřejmě ani fotky kapely a čtu si klasicky pesimistický texty (ty německý jsou přeložený i do angličtiny – další „konečně“), ve kterejch se Rawside stále držej svýho „STAND UP AND FIGHT“ postoje a je vidět, že maj stále co říct, aniž by prázdně tlachali do éteru. Mimochodem celej artwork má na svědomí bejvalej basák Rawside Eddie. Vkládám kompakt do přehrávače, s fanatickym výrazem ve tváři očekávám nasranost čišící nejen z textů, ale i z muziky a … dočkávám se. Očekávaná hudební drtička rychlýho, energickýho a hrubýho raw-punk-hardcore startuje úvodní skladbou No Gods, No War a já konečně slyšim ten charakteristickej zvuk jejich kytary, podle kterýho byste Rawside poznali ikdyby hráli Značky od Visáčů. Kdybych se musel rozhodnout, kterej flák se mi líbí nejvíc, asi bych jmenoval Disarm Or Die, každopádně jsou tady i další pecky, který stojej minimálně za zmínku: Alive, Fuck You All, Outlaw nebo Es Herrscht Krieg. Do uší vás určitě taky uhodí začátek skladby Rufmord, ve kterym uslyšíte mosh metalcore alá Hatebreed. No ale to fakt jen pár vteřin, pak už to zas pěkně sype 🙂 A když pak dozněly i poslední tóny finální skladby Run a já zklamaně pokukoval po stopáži, čekalo mě ještě jedno fakt fakt milý překvápko: začátek bonusový skladby mi je kurva povědomej, co to hrajou, co to je?? Po pár vteřinkách je to jasný, na závěr ještě nikde neuvenej cover na jednu z nejlepších skladeb od Spermbirds – Americans Are Cool! Super! Akorát by mě zajímalo, jestli je i na desce (abych na deskaře, který dlouho machrovali na mě, mohl teď machrovat já). No takže nejlepší bude asi přirovnání, že Outlaw už neni tak dobrý jako Staatsgewalt, ale zas neni zklamánim jako Police Terror (ikdyž tam to bylo asi dost zejména kvůli tomu prapodivnýmu zvuku). Je to zkrátka něco mezi těmadle předchozíma albama, spíš asi blíž k tomu Staatsgewalt. Prostě mlátička. Mňam.

1. No Gods No War 02:28

2. Alive 02:46

3. Fuck You All 01:31