See You In Hell – Útok

Rok vydání: 2007
Label: Phobia / Insane Society
Délka: 20:45

O SYIH se poslední dobou hodně mluví … ostatně není divu, na světě je jejich druhá studiovka, kapela má za sebou turné po Japonsku a v těchto dnech už jsou zpátky i z Brazílie. U mě maj pozici před touhle reckou o to těžší, protože si myslim, že přísnější měřítko snesou. Fakta hovořej jasně. Pomyslnou startovní čáru jim tedy kreslim na zemi možná o něco dál od cílové pásky než u dalších domácích kapel a uvidíme, jestli mě SYIH o svým vítězství přesvědčej i s timhle „handicapem“.

Českej fenomén? Možná. Jedna z nejuznávanějších domácích HC punk smeček ale určitě a to nejen pro svou kapelu, ale i co se týče ostatních aktivit, který si bezpochyby uznání zasloužej. Pro to i pro řadu dalších důvodů byla jejich druhá studiovka „Útok“ určitě na naší půdě jedním z nejočekávanějších alb tohoto roku. LP verze vyšla už před pár měsíci na Insane Society, my se mrkneme na CD verzi, která je ještě žhavá. Základ je samozřejmě stejnej, 8 HC thrash raw punk rozbušek. Rychlejch, hrubejch, vzteklejch, nasranejch, útočnejch a hlavně (!!!) energickejch. Tentokrát o něco přibylo melodií, vliv japonska trochu ustupuje na úkor tradic evropskýho (anarcho) fast hc punku. Nasranost ale zůstává vytočená na maximum. Jedna ze dvou zásadních změn jsou kytarový sóla, který já osobně moc nemusim, ale za prvý maj vždycky jen několik málo vteřin a za druhý jsem se často setkal čistě s kladnejma reakcema, takže proč ne. Změnil se i Jožkův přístup ke zpěvu, respektive jeho intonace. Narozdíl od jinejch v tom ale osobně nevidim změnu k horšímu, je pořád nasranej, pořád afektovanej, pořád znechucenej – ikdyž trochu jinak než dřív. Možná je jeho intonace míň přesvědčovací. Jak říkám, mě to sedí. Jednoduchý jedno až tříslovný refrény tomu dodávaj další energickej šmrnc. Opět a stále je zde nejdůležitějším aspektem zmiňovaná energie a drajv, která z toho musí bejt cejtit, jinak to stojí za hovno. A tím nás SYIH naplněj měrou vrchovatou, na což má samozřejmě zásadní vliv povedenej zvuk (studio Šopa). Tentokrát sice žádnej cover od Radegastu, nicméně konečná fáze posledního válu mi ho hodně připomíná.

Důležitým se určitě jeví i informovat o verzích, který vlastně vyšly. LP verze zabalená v plnobarevnym gatefoldu, limitovaná edice 100ks navíc ve speciálním textilním přebalu a obohacená o dvě DVD-R se skoro 3hodinovym sestřihem z japonskýho turné (kromě SYIH si zde můžeš „naživo“ vychutnat i japonský kapely, který s nima / se kterejma hráli). V podobnym duchu vyšla i CD verze, balená v povedenym digipacku. Taktéž stokusovej limit stejně jako deska v textilu a s bonusovym DVD. Vlastníci digitální verze ale budou navíc obohaceni o multimediální přílohu, která skýtá takřka 25 minut videí z koncertů – ze zkušebny v Brně, z japonský Nagoyi, brněnskýho Yachtu nebo sérii coverů (Discharge, HNF) z Killed By Brno. A protože SYIH už dávno nehrajou jenom v tuzemsku, anglický překlady textů v bookletu zde působěj jako samozřejmost.

Album „Útok“ je zas o něco dál než předchozí „Umět se prodat“, byť se stále jedná o ten přímočarej raw hc punk s drtivejma bicíma. Svůj název naplňuje beze zbytku, tohle je útok na naše smysly. Imponující je tady zejména ta šťáva, ten drajv, ta vložená energie. A (teď bude lynč, hehe) byť mě SYIH v poslední době na svejch koncertech tolik nepřesvědčili, tohle album je velice dobrý. A opět se mi zde potvrdilo, že na studiovkách se mi líběj víc než naživo. Což ale nemusí nutně znamenat negativum! Ano, zde mě SYIH opravu přesvědčili a „Útok“ vychválit musim – jednoduše proto, že je dobrý. A tu pušku, kterou jsem se obával, že budu možná muset střílet, mě vyrazili z ruky a já jsem jedině rád. Jen tak dál, hoši.

Vychází za spolupráce Insane Society a Phobia Records, kde jej také seženete.

01. Dny

02. Lovná zvěř