Sixth Dimension – Nikdy nevíš kdy…

Rok vydání: 2010
Délka: 40:19

Tahle kapela je pro mě velká neznámá (a předpokládám, že i pro spoustu z vás). Most. Severní Čechy. A kapela složená ze zkušených matadorů, kteří prolezli spoustou lokálních kapel … jeden příklad za všechny: kultovní grind / hardcore Four Seats For Invalides. V „průvodním“ dopise jsem byl obeznámen s historií, sestavou, a že prej thrash metal. Zavětřil jsem. A připravil se na nejhorší, protože v dnešní době se ohání tímhle stylem kdejaká blbost ve stylu Machine Head nebo podrůměrnej hc / punk, kterej se vzhlídnul v Municipal Waste atp. (nic proti tomu … ale každému co jeho jest, jestli mi jako rozumíš…).

Ale vono jo … tohle můžu. Po úvodním nic neříkajícím intru (takovej hororovej mišmaš zvuků, skřípotu, atd.) to tyhle starý páky rozjedou ve velkým štýlu. Old school thrash metal s ukřičeným zpěvem, kterej tomuhle stylu sluší. Škopky jedou klasickej jednoduchej rytmus. Takže si představ starý Wehrmacht nebo Tankard, mixnutý pořádnou porcí Slayer. Precizně zahraný thrashový riffy a když ve třetím songu z ničeho nic začne taková ta crossover pasáž alá Suicidial Tendencies (avšak všeho s mírou, nemusíš se bát, že by to týhle nahrávce ubíralo na „thrashovosti“), začneš pokejvávat svoji proplešlou kšticí s všeználkovským úsměvem.

Na tomhle albu ale není všechno dokonalý, i když se tak na první pohled může zdát. Zvuk jako celek. Nikde jsem nevyluštil, jestli se celá deska nahrávala v profi studiu, ale mám za to, že kapela využila svých zkušeností a nahrála celé CD za pomocí vlastního technického vybavení. A to sráží celkově dobrej pohled. Chybí mohutnost, taková ta vyplněnost celkovýho soundu. Poslouchal jsem to všude možně, v autě, do sluchátek a nakonec i doma na hi-fi (hrozný slovo…) a je to tam … teda spíš to tam není. Škoda … Jedinej černej puntík.

No ale … z výletu do neznáma (je to celkem směšný se takhle vyjadřovat o kapele složený z pánů ve středních letech, který se pohyboujou v metalové scéně od začátku 90. let :-))) se vyklubala kapela, kterou teď určitě budu mít ve svým hledáčku a dál budu číhat na novinky. Protože tohle album si určitě najde místo nebo přinejmenším nemělo by projít bez povšimnutí každého thrashera. Ať už starý páky jedoucí na vlně osmdesátek Slayer, Tankard, Wehrmacht nebo nejmladší generaci, která sjíždí Municipal Waste, Violator, Dekapitator, Warbringer atd.

1. Inhtro

2. O.N.A.

3. 6th