Svině! – s/t

Rok vydání: 2009
Délka: 15:22

Výraz „šlape jim to jako svině!“ pro mě teď nabírá další rozměr, protože týhle kapele to šlape kurevsky dobře. Takhle vypadá syrovej hardcore punk po jihočesku – rychle, úderně, stručně a bez protahování, hraný jednoduše, absolutně přímočaře, nasraně, útočně a solený přímo do xichtu. Žádný kudrlinky, intra, mezihry – jedem stylem „start – cíl“ a sprintem na krátký trati. Přesně jak by řekl jistý nejmenovanný fanoušek německého (pop) punku: „zase ňákej kolovrátek?“. Jo, to je.

Od splitka s Ilegality, kde jsem Svině slyšel naposled, se posunuli zase trochu dál, víc k tý syrovosti. Když už jsme u těch splitek, jedno nahráli i s kolegama z Dezinfekce, se kterejma sdílej společnýho kytaristu Puffyho, kterej hraje mimo jiné i v Gride. Nedokážu přesně popsat proč a čím, ale něčím mi svými postupy evokujou i vzpomínky na československý kapely, který jsem sjížděl před 10 lety, což ale teď nemyslim nikterak negativně zpátečnicky, ale naopak pozitivně, protože v dnešní záplavě moderních postupů a trendů se to zas tak moc neslyší a asi už ani není lehký na to správně křápnout. Nevím přesně, která ingredience to je, ale je tam. Nicméně obklopená současným drivem, bez toho by to už dneska totiž nešlo. Texty. Album začínáme tím, který se jmenuje „Všechno bylo řečený“ a já si nejsem jistej, jestli je todle zrovna dobrej tah hned na úvod. Asi nebudu rozebírat, že „už není koho burcovat“ (vždycky je, ignorantů je všude plno, i v našich řadách) atd., protože mám za to, že i sama kapela todle myslí do jistý míry s nadhledem, nicméně takhle to může hned z rozjezdu působit trochu alibisticky vůči textům v dalších válech. Ty na to nejdou nikterak složitě, nicméně nemůžu říct, že bych se s nima většinou neztotožnil. Vyjímkou budiž „Barmanská lidová“, za jejíž text by se nemusel stydět ani samotný mistr Hereš ;). Na první pohled se pak může zdát, že album je krátký, ale chyba lávky, na tenhle typ muziky je to tak akorát.

CD je zabaleno ve slim digipacku (se stříbrným tiskem), bohužel tady je trochu kamenem úrazu jeho provedení. Průduch na CD totiž není ani z jedný strany uzavřený, takže se vám lehce může stát (a nejspíš i stane), že vám CD bude z obalu při neopatrné manipulaci vypadávat. Na druhou stranu je to jen menší vada na kráse a každej kdo má všech pět pohromadě, si na to dá hned po prvnim zjištění pozor. Jinak dobře odvedená práce, vypadá to pěkně.

1. Všechno bylo řečený 02:08

2. Každej z nás 01:21

3. Nebudu hrát 01:20