Talco – Tutti Assolti

Rok vydání: 2004
Label: KOB Records / Black Butcher
Délka: 35:21

U KOB Records vyšel debut této italské levicové kapely, hrající v šestičlenné sestavě (dvě kytary, basa, bicí + dva dechy) revolucionářský ska-punk. První co vás po otevření obalu práskne do očí, je dost tlustej a bohatej booklet, obsahující veškerý texty a ke každýmu z nich ještě krátký vysvětlení / povídání (to však pouze v italštině) + samozřejmě fotky jednotlivejch členů kapely – krásná práce, takhle by měl vypadat každej booklet, aby si člověk o kapele udělal obrázek i z tý druhý stránky než jen hudební. Jak jsem uvedl na začátku, jedná se o levicovou (jak jinak, když je z Itálie, žejo 😉 kapelu – a dneska by to už snad ani nebyla pravá levičárna, kdyby v jejích textech nebylo slyšet aspoň jednou ono ´legendární´ Pueblo Unido … dál se to jenom hemží výrazy typu democrazia, totalitaria, propaganda, sempre, assassini, del capital, polizia, fascista, imperialista, intifada, atd. Srozumitelnej celek vám to dá ale jen stěží (pakliže samozřejmě neovládáte italštinu), a právě proto booklet obsahuje všechny texty i angličtině. Jeden z nejlepších válů je určitě song Corri (Utíkej), kterej začíná instrumentální baladickou předehrou bez zpěvu a pak už se rozjedou klasický skáčkový dechy a vál pokračuje ve střednim tempu. Ono vůbec hudba Talco je spíš pro náročnější posluchače, nemá tak výrazný a vtíravý melodie jako maj třeba Ska-P a nejspíš si je nebudete broukat hned po prvním poslechu, pakliže to neuděláte bezprostředně po jeho přehrání. Krom zmíněné zde najdete ještě songy s názvy jako Pach smrti, 11.září 1973, 60 let, Chilské noci, Partyzán, Křižácká výprava bílého diktátora nebo závěrečnou Pan Prezident, která je zároveň tím nejdelším na albu. S bezmála šesti minutama začíná opět pomalou předehrou, která vás uvede do melancholickýho stavu a vy si při jejím poslechu se slzou v oku vzpomenete na všechna příkoří, co denně vídáte kolem sebe. Když se ale skladba dostane dál, přitvrdí i hlas zpěváka i nástroje za ním a ve vás se smutek změní ve zlost a výčitky vůči všem, který to všechno na co jste mysleli před chvílí, mají na svědomí. Jedná se tedy o určitě zdařilej debut, se kterym budou určitě kapela i vydavatel spokojený.

01 L'Odore Della Morte 3:38

02 11 Settembre '73 3:55

03 60 Anni 3:38