This Is Hell – Sundowning

Rok vydání: 2006
Label: Trustkill Records
Délka: 28:26

Mysleli jste si, že už vás žádnej hardcore nemůže překvapit? Chyba! Název alba „Sundowning“ americkejch This Is Hell paradoxně vůbec nekoresponduje s tím, co vás na něm čeká, protože tohle album světlo do (posledních dobou poněkud) rozbředlých vod naopak vnáší. Ono by možná stačilo, kdybych napsal, že This Is Hell pocházej z New Yorku … nebo že je tvořej členové kapel Scraps And Heart Attacks a The Backup Plan … nebo že produkce se zde ujal Dean Baltulonis, kterej má na triku desky třeba Sick Of It All či Most Precious Blood… Nic z toho vás ale nepřipraví na smršť, která přijde. Ono už jejich debutové EP bylo příslibem toho, že se blíží něco velkýho a tahle deska doopravdy zatraceně kope!

This Is Hell zněj jako bys zkombinoval zvuk Comeback Kid se špetkou zuřivosti a drzosti Hatebreed a důrazem na kytary alá Bane – možná nejzářnějším příkladem tohoto tvrzení budiž song „The Polygraph Eaters“, na kterej si můžete stáhnout videoklip ze stránek Trustkill Records. Ale rozhodně to není jediná hitovka, spolu s ní tady najdeme dalších 12 a třeba taková čtyřminutová „Permanence“ je díky svý rozmanitosti a členitosti tak zajímavá, že při svý (na tenhle druh muziky poněkud nezvyklý) délce ani na chvíli nenudí. This Is Hell do toho povětšinou dupou pěkně zhurta, přinášej příval agrese a naléhavosti, ale nebojej se ani zpomalit a ukázat melancholičtější tvář okolního (jejich) světa. Do toho občasná mosh pasáž, suprový singalongy, bubeník do toho řeže jak o život a nešlo by nepochválit i velmi dobrou práci kytar. A to jsem se ani nezmínil o tom, že tadle sebranka hraje pohromadě teprve něco přes 2 roky! I to jim ale bohatě stačilo na to, aby strčili do kapsy řadu dalších rádoby hardcore kapel a předvedli jim, jak to má doopravdy vypadat – a to s lehkostí sobě vlastní.

This Is Hell předchází pověst bandy s divokejma živejma vystoupeníma (tfuj, to je mi spojení…), což je ale při poslechu jejich muziky jasný i bez „reklamy“. Ostatně přesvědčte se sami: středa 20. 12. 2006 v Praze na 007, navíc po boku německejch Tangled Lines – tahle akce bude určitě víc než důstojným zakončením roku 2006, alespoň co se koncertů týče. Jedná se určitě o jedno z největších překvapení letošního roku, tuhle desku byste si rozhodně neměli nechat ujít.

01. Retrospect 01:01

02. Prelude (Again) 02:30

03. Here Come the Rains 02:26