Underground Theatre – Země patří všem!

Délka: 34:35
Autor: sinner

Za zkratkou UT se skrývají liberečtí Underground Theatre, kteří u mě vyplnili určitou mezeru na trhu s kapelama. Od dob, kdy jsem měl možnost potkat na podiích Lvmen či Thema Eleven, mi přišlo, že v tomhle směru se toho u nás moc neurodilo. A hle, pak mi v ruce přistane tento digipack a moje dušička se vrátila o notnou řádku let nazpět. Avšak neberte to jako přesnou definici, kam by jste se měli zaměřit, pokud jde o UT. Spíše se jedná o takový můj vnitřní pocit, který přišel jako první, když jsem to doposlouchal celé. A s postupem času se mi podařilo tuhle nahrávku rozklíčovat důkladněji a není to tak jednoduché.

Především obdivuji to, jak si dokáží pohrát se základním motivem každé skladby a dotáhnout to posléze do naprosté dokonalosti v jeho zpracování. Vždy v tu správnou chvilku zatáhnou za tu správnou nitku a nedopustí, aby jste vypadli z rytmu. Myslím, že v tomhle směru je znát provázanost s kapelou Drom. Narozdíl od nich se tady nejde až do tak epických rozměrů jednotlivých písní, spíše to je hrubší a takové neotesané, syrové. Ani mě se nevyhnula určitá asociace s kapelou Kylesa, asi díky přítomnosti páru bicích. Avšak je to věc, která částečně sráží dobrý pocit z nahrávky. Čekal bych o něco více dynamičtější rozdělení udávání rytmu mezi bubeníka/bubenici. Přijde mi to málo barevné, hodně monotématické a potenciál pro to, aby nahrávka ještě o nějaký ten stupínek poposkočila, tam je. No a když už jsem u těch negativ, nepřítomnost textů, jak v desce tak i na různých profilech kapely, považuji za dost fatální chybu. Ten prolog otištěný v bookletu má hloubku a hned vás nutí hledat texty a nikde nic.

Ikdyž UT je asi taková bokovka, čekal bych víc. I tak si odnáším dobrý pocit. Dokázal jsem tam najít, možná sám pro sebe, prvky, které mě baví, inspiraci kapelami třeba jako Neurosis, Ekkaia nebo spolky kolem Silver Rocket. Pokud se tohle někdy objeví na vinylu, neváhám!

1. Intro 03:56

2. V davu ztracený 05:08

3. Vrazi vítězí 05:12