V/A – Pure Punk Rock

Typ: DVD
Rok vydání: 2006
Label: Punkcore
Délka: 121:0

Na todle dývko se čekalo fakt dlouho, čekání to bylo nekonečný, ale výsledek stojí sakra za to. Celkem tady najdete 10 kapel, přičemž jednu lepší než druhou. DVD je rozdělený do dvou sekcí – Movie a Special Features. Už na začátku vás práskne přes xicht skvěle udělaný menu, kdy v kapitolách každá stránka patří jedný kapele – tzn. na každym listu jiná fotka na pozadí i jinej zrovna hrající song. Samozřejmě se nejdřív mrknem na Movie, tedy hlavní část:

První kapela Cheap Sex předhodí 4 live songy, prostříhaný rozhovorem se známou personou americký punkový scény – frontmanem Mikem Virusem. Ten
se ve stručnosti rozvypráví o tom jak opustil The Virus a přestěhoval se do San Diega, aby se připojil k Cheap Sex, poví vám jejich stručnou historii a zavzpomíná, jak se dostal k punku nebo jak to s punkovým hnutím v jeho očích vypadá dnes. The Havoc, zde s pořadovým číslem 2, nabídnou prakticky to samý – 4 songy z koncertu + rozhovory (o jejich automobilové nehodě během turné, o cestování, nechybí ani pátrání v paměti po prvních koupenejch deskách, atd.). Po nich už přicházej The Virus, od kterejch vás čekaj opravdu raritní kousky – uvidíte zde totiž například záběry z jejich druhýho koncertu v historii (!!!) z roku 1998, tehdy v sestavě samozřejmě ještě s Mikem Virusem. A že je to fakt prdel (vizuálně). Další vál „Battles“ už byl natočenej o 5 let později (bohužel se tady na pódiu musí honit ňákej kretén, hrající si na security) a ani v tomhle případě to není natočený zbůhdarma – je to totiž Mikeovo poslední vystoupení s The Virus (dojde i na slzičky). Mike pak předá mikrák novýmu zpěvákovi, takže následnej kousek už odzpívá on. Další vál byl natočenej na Holidays In The Sun 2000 (ikdyž na obalu je napsaný, že je to 2002, tak těžko říct), do toho všeho samozřejmě rozhovory s Mike Virusem, kterej mimo jiné prozradí, jak vlastně název The Virus vznikal. (a mimochodem si nezapomeňte všimnout, jakej má Fat Dave telefon, hehe). Lower Class Brats uvidíte poskytující rozhovor v rádiu KZSC Santa Cruz, kde v druhý části udělujou rady 15cti letýmu klukovi, kterýmu rodiče dělaj problémy kvůli jeho hraní v kapele. Odpovědi typu „Jestli k sobě v tomhle věku s rodičema necejtíte nenávist, tak je něco špatně“ mu určitě pomůžou 🙂 Skladby z koncertu tentokrát budou bohužel jen dvě, stejně jako v případě The Casualties. Těm je na tomhle DVD věnován nejkratší čas ze všech kapel, což možná souvisí s tím, že prakticky ve stejný době vydali svý vlastní samostatný DVD, takže by to možná bylo i tak trochu zbytečný – kdo ví. Každopádně tady maj určitě lepší zvuk. The Scarred jsou myslim nejnovější kapelou na Punkcore, takže není divu, že jí label chtěl „širší veřejnosti“ představit právě tady. Na začátku se tadle tříčlenná sebranka s bubenicí představí a pak už se jde na věc. Narozdíl od ostatních kapel ale nejsou jejich vály točený na koncertě, ale vypadá to točený specielně pro tohle DVD. K dobru věci to u nich nevyzní tak falešně a křečovitě jako u jiných kapel (viz Defiance v bonusech), zkrátka je to jako záběry z koncertu, akorát že u toho není vidět dav lidí před nima. U posledního válu „No Solution“ je o několik vteřin posunutej zvuk, tak se nelekejte – k závěru se to srovná. Kanadskejm Action tady bohužel taky není věnováno zrovna hodně času, 3 fláky z koncertu vám musej stačit. Škoda. Přes záběry z backstage se pak dostáváme k posledním Defiance, u kterejch bych akorát zbytečně opakoval to, co je napsaný u předchozích kapel. Prostě 3 skladby z koncertu + rozhovory.

Dostáváme se ke Special Features, čili bonusům, který tady určitě neplněj funkci nějakýho dodatku, ale spíš tvořej samostatnou kapitolu. Což rozhodně platí minimálně o prvním „klipu“ Defiance, kterej … no jak to jen říct … ale řeknu to otevřeně … kterej je zkrátka jeden velkej trapas. Umělej a směšnej, ale pro pobavení fakt dobrej. Docela by mě zajímalo, jestli todle mysleli vážně – ale jak řikám, pro pobavení účel plní. Naštěstí hned následujicim klipem „Into The Dust“ vám zase tydle vysloužilci z Portlandu spravěj chuť. Tady už to je jak to má vypadat, záběry z koncertu, do toho prostřihy z válečnejch konfliktů, jadernejch výbuchů a jejich následků – to už je „lepší“ jak ňáký umělý skřepčení ve studiu s rádoby drsňáckejma výrazama do kamer, který často působí, jako by zpěvák ani neuměl text 🙂 Kurva, ten vál už fakt nikdy nebudu moct poslouchat jako dřív, asi už se u něj budu při vzpomínce na todle video vždycky tlemit. No ale dost už. Na další video se můžete těšit od The Messengers ze Cincinnati – píseň „It´s Up To You“. V bonusech se ještě jednou vracej na scénu Lower Class Brats, který sem hodili vlastnoručně natočený záběry z jejich japonskýho turné. Konkrétně z klubu Moloko (záběry z backstage + live vál „Do It Again“). DVD uzavírá videoklip irskejch Blood Or Whiskey, kde máte bohužel jednu z posledních příležitostí vidět Alana Cofreye, kterej nedávno zemřel.
Celková minutáž DVD je něco málo přes 2 hodiny, všechny záběry z koncertů jsou točený na víc kamer, zvuk 2.0. Co se týče obrazový kvality, tak ta je výborná, jenom u The Virus přeci jenom trochu pokulhává, ale rozhodně se na to dá v pohodě koukat – za ty záběry to určitě stojí. Na závěr nemůžu nezmínit booklet, kterej je možná nejlepší, jakej jsem u hudebního DVD viděl. Plnobarevnej, s fotkama a textem ke každý ze zúčastněnejch kapel – krásná práce, paráda. Nezanedbatelnou položkou je navíc víc než lákavá cena, která je nižší než za běžný CD zahraniční kapely. No? Tady nejde dát jinak než plnej počet bodů.

01. Cheap Sex - Launch Off To War

02. Cheap Sex - Mike On Cheap Sex

03. Cheap Sex - False Pride