Born For Slaughter / Myteri – split EP

Autor: Banán

Další striktní deska na Phobia. S pobavením jsem si vzpoměl, jak Míra před nějakou dobou deklaroval, že v tempu vydávání desek poleví, ale skoro bych řekl, že opak je pravdou hehe. Z mého pohledu si každopádně zaslouží nehynoucí respekt, i za to, že svůj label stále drží těžce vyprofilovaný, byť on to tak možná ani nemusí vnímat. Born for Slaughter a Myteri každopádně sedí na Phobia Records úplně přesně, byť mě tahle deska přeci jen trochu překvapila.

Makedonci Born for Slaughter totiž rozhodně nejsou žádný kolovrátkový d-takt (nic proti!) a i když si ze Švédska berou inspirace relativně hodně, je jejich pojetí temného hard coru jaksi více znepokojivé. Nedokážu to úplně vysvětlit, ale v těch dvou skladbách je tíseň, jež se objevuje i u dalších balkánských uskupení. Jestli nevíte, co myslím, zkuste si vzpomenout na kompilaci kapel z téhle oblasti hrající covery Amebix. Navíc, hlavní zpěv má skoro až deathmetalovou auru, což platí i o některých vyhrávkách. První skladba je spíše v těžším středním tempu, druhá pak dává vzpomenout i na první desky From Ashes Rise nebo His Hero is Gone. Texty samozřejmě čistá bezvýchodnost. Celkově vzato fakt zajímavá kapela.

Na druhé straně singlu to odpálí Myteri bez jakéhokoliv varování. I tady jsou zřetelně slyšet klasické portlandské atributy, ale taky okamžitě poznáte, že se jedná o švédskou kapelu, ten drive je prostě nezaměnitelný. Celkové vyznění je samozřejmě díky zajímavě melodickým kytarám ne tolik ortodoxní, ale zejména vokál je slušně nasranej a typicky „sverige“.  Nevím kolik crusterů ohrne nos nad až epickýma pasážema, ale já jsem fakt hodně spokojenej, protože podobných kapel už dnes podle mě moc nehraje a Myteri by mohli být velmi solidními nastupci např. To What End a podobných. Oproti nim je jejich projev navíc přeci jen trochu méně emocrust (strašnej výraz) a naopak trochu víc rubačka, což mi plně vyhovuje a jestli bude případná velká deska v podobném duchu, je na co se těšit.

1. Born For Slaughter - Prison´s Abbyss 02:12

2. Born For Slaughter - Dead Life 03:10

3. Myteri - Utbränd 02:18