Daighila / Fan Zui Xiang Fa – split EP

Rok vydání: 2010
Label: Tenzenmen Records
Délka: 10:25

Tak tohle je hodně slušný. Při prvním puštění jsem to trochu podcenil s hlasitostí a málem mi to urvalo palici i s páteří. No a copak že to tady máme? Malajskou kapelu, čínsko-americko-švédskou kapelu, australský label a údajně český lis. Pěkné.

První strana a Daighila, čtyřčlenná partička z Malajsie, drtící svižný screamo emoviolence. Nápověda: Francie, devadesátý léta, Fingerprint, Anomie, hardcore, destrukce. Rozkřápaný kytary a zpěvák, kterej tě dostane na podobnou frekvenci beznaděje, zoufalství a úpadku všech myšlenek, který se snažily o byť sebemenší pozitivní záchvěv. Zapomeň. Zmůžeš se maximálně na křečovitej úsměv s vědomím, že tenhle je tvůj poslední. Tuhle muziku si nejlíp vychutnáš se zavřenejma očima, nech se unášet nastupujícíma představama a zábleskama vidin, ale předem upozorňuju, že nebudou nikterak příjemný a optimistický. Na apatii a letargii zapomeň hned při startu, to jsou jedny z mála pocitů, který se tady fakt nedostavěj. Na tuhle muziku nejsem až tak zvyklej, celkem mě to zasahuje.

Fanzui Xiangfa. „Trochu kulturnější projev, ale stejně se to nedá vůbec poslouchat“, kvákla by tetička. Postav jí na skejt a pošli z kopce i s jejím borůvkovým koláčem, ať v tom má víc jasno. Druhá kapela tě staví z kolen zpátky na nohy a donutí tě vzpamatovat se z negace a vzdávání všeho. Svěží energickej hardcore thrash punk. Zaregistroval jsem je díky nedávnému splitku s němcema SS20, ale údajně hrajou už od roku 2006 a jejich název v překladu znamená něco jako „Criminal Minds“. Sestavu tvoří dva týpci z Číny, dva z Ameriky a jeden ze Švédska. A právě ten ze Švédska je bejvalej kytarista D.S.-13 (a Abhinanda), což asi dost napoví o tom, kam se tohle celý bude ubírat a zároveň je to s místem původu tou nejlepší reklamou. Do prvního poslechu, protože po pár vteřinách je rozhodnuto, tahle kapela válí jak cyp, a že bude takovejdle pulsující thrashcore pocházet zrovna z Pekingu, na to bych si fakt nevsadil ani zlámanej jüan. Zejména první a třetí vál jsou přísně rulézní (na tenhle výraz jsem se těšil).

Co říct závěrem? Ber to!!!

1. Daighila - Opportunists Agenda 02:19

2. Daighila - Inquisition 02:37