Idiots Parade – R.I.P.

Rok vydání: 2013
Label: Totalitarianism Still Continues
Délka: 4min.

Živě si vybavuju, jak se při nočním návratu z předloňskýho Play Fastu 1/5 osádky našeho auta potutelně uculovala a na dotaz, vo co jako kurva jde odpověděl, že jsou do Azylu domluvený Idiots Parade. Po zbytek cesty měly ten blaženej výraz nasazenej i zbylý 4/5. Ke koncertu už ale nedošlo, po odchodu zpěvačky Petry před necelým rokem už kapela nenašla elán bez ní dál pokračovat a v listopadu 2012 oznámila konec.

Bylo by příznačný začít citací Adrikovy věty „Dúfam, že recka nebude kratšia ako doska :)“, která mě pravda pobavila, ale vono to neni ledajaký plácnutí do vody, protože tahle deska má nějaký 4 minuty, hehe. Ne nadarmo se Idiots Parade honosili nálepkou „nejrychlejší slovenská kapela“, tady to Kryptorský „Rychlost vítězí“ dostává až groteskní nádech. Ale zpět k tý desce, resp. formátu, abychom to vzali pěkně popořadě. Totalitarianism Still Continues přichází po flexi Boiling Point s dalším méně obvyklým formátem vinylu, tentokrát pětipalcem. Pro představu, celý to na první pohled působí jako digipack CD, vevnitř ale číhá oranžovej vinýlek, kterej vaše rozplývání se nad jeho roztomilostí dokáže rozptýlit hned s prvními neúspěšnými pokusy umístit jehlu do prázdné stopy na začátku desky, která je natolik úzká, že se její trefení může někdy jevit jako mistrovský kousek. Jestli se vám tedy z nějakýho důvodu klepou ruce, rozhodně doporučuju pustit něco jinýho, jinak by to tenhle milášek taky mohl šeredně odskákat. Tohle bych zároveň označil jako jedinej zápor na jinak lahodnym titulu. Ostatně, u 5″ by s tim člověk tak nějak měl počítat …

Tohle posmrtný EP se třema krátkejma a kujónsky údernejma šlehancema bičem bude příjemným rejpancem do otevřený a ještě nezhojený rány, způsobený zánikem týhle zvolenský brusky. IP svý pověsti nezůstávaj nic dlužný. Nelítostná syrová fastcore / violence řež s toliko charakteristickým ženským zpěvo-řevem, která si získala příznivce i daleko za hranicema Slovenska (a tím nemyslím Česko). Za všechno mluví už jen účast ve velmi vybrané společnosti na druhém díle legendární kompilace „This Comp Kills Fascists“ (Relapse / Deep Six Records), ze který se sem probojoval i flák „Láska“. Kromě něj a další věci „Červená skvrna“ budete moct zavzpomínat i na album „Insanity Over Reality“ (2000) od Mäso, ze kterého IP zcoverovali song „Break Your Limits“. Všechno nahráno během předposledního koncertu v historii IP, nicméně živák neni prakticky poznat, ze zvuku ani „rušivejch“ elementů nemusíte mít obavy, je to úplně v pohodě.

Důstojné rozloučení s jednou ze špiček československé extrémně rychlé a hlasité hudby. Pro úplnost ještě dodám, že dva členové IP nyní působí v kapelách Jakubysko a 7 minút strachu, o jejichž první demo kazetě jsme informovali nedávno v novinkách. Jo a jako bonus vevnitř samolepka. Tohle je absolutní hurónská smršť. Pojďte se rozloučit.

1. Červená škvrna

2. Láska

3. Break Your Limits (Mäso cover)