Klasse Kriminale / The Gonads – Oi! The Ressurection EP

Rok vydání: 2007
Label: Havin´ a Laugh Records
Délka: 09:53
Autor: buky

Začneme stranou Klasse Kriminale, jedný z nejznámnějších italskejch streetpunk kapel, která svoje 2 songy předkládá jako ochutnávku před novým full-lenght albem, který pod názvem „Strenght & Unity“ vyšlo v sobotu 15.září 2007. Hned první vál „Klasse Kriminale“ je jasná hitovka a dost možná hned z kraje nejlepší song tohodle EP. Italskej zpěv a v bookletu anglickej překlad. Druhej vál se jmenuje „Land of Hope And Glory“ a jedná se o zhudebněnou báseň punkovýho poety Garry Johnsona. Nejedná se o klasickej song, ale pouze o jakousi akustickou verzi, kdy je ženskej zpěv (Emanuela, řekl bych že zároveň producentka tohodle splitu) doprovázenej baskytarou a vybrnkávanou kytarou, potlačenou do pozadí, chvílema zazní na pár vteřin i piáno.

Druhou půlku obstarávaj Oi veteráni z Londýna – The Gonads. Obrázek o nich jsem si začal skládat hned po prohlídnutí jejich strany bookletu, kde mezi ostatními nápisy, fotkami a texty ční slova „R.I.P. Laurel Aitken“ a děkovačka klubu Charlton Atletic FC. Jasný, skinheadský veteráni, hrající už od roku 1976 (!!!), kdy začínali ještě jako teenageři. První song „SIV“ (Sid Vicious Lives) je klasický oi říznutý streetpunkem, s melodickym refrénem. Druhej kousek je skladba „Getting Pissed“, nevim jestli jí už dřív Gonads nahráli „normálně“, ale tohle je ska verze. A ta 2-tone kytara je na tom určitě to nejchytlavější, protože minimálně refrén stojí za starou bačkoru a spíš bych řek, že ho tam dodali aby tam nějakej vůbec byl, než že by to byla nějaká silná a chytlavá melodie. Spíš se jedná o text, kterej je v songu častějc než ostatní. Takže pro někoho možná legenda, který nejde upřít to, jak dlouho už fungujou, ale pro mě po hudební stránce naprosto tuctová kapela – aspoň soudě podle tědle dvou válů.

500 kusů vyšlo na černym a 500 na žlutym vinylu. Howgh.

01. Klasse Kriminale - Klasse Kriminale (7" Version)

02. Klasse Kriminale - Land Of Hope & Glory (7" Version)