Past – Demo

Label: Samuel Records

Ne že bych se považoval za experta na post punk / goth punk vlnu kapel, které se shlédli ve zvuku a stylu kapel z let osmdesátých, ale moje omezené rozlišovací schopnosti jsou nějakým zázrakem schopné rozpoznat kvalitu od pouhého kopírování. Alespoň si to myslím a možná mi dá i někdo za pravdu poté co si poslechnu tuhle nahrávku polských Past.

První stranu singlu otvírá melodická a dalo by se říct i jemná skladba „Pytania“. Okamžitě se atmosférou nahrávky přenesete do jiné dimenze. Zvuk celého dema má fakt kouzelnou až starobylou atmosféru. Samozřejmě je toho docíleno se záměrem se co nejvíce přiblížít zvuku kapelám právě z doby cca před 30 lety, ale u Past to zní nenuceně a i když si tohle tvrzení bude protiřečit s tím co jsem napsal o pár řádků výše, tak moderně. Prostě vást to chytne, bude bavit a nepustí. Druhej vál je trochu svižnější a jmenuje se „Budzik“. A pořád jedeme v nastolené příjemné atmosféře. Je až škoda se zvedat z křesla otáčet na druhou stranu. Třetí vál a tím pádem první na druhé straně se jmenuje „Ulrike“ a je zřejmě nejtypičtějším produktem, který odkazuje ke starým post / goth punk klasikám. Já vím, že to je blbost, ale atmosférou mi to přišlo jak veselejší The Cure nebo Joy Division třeba. Musíte si ale odpustit zpěv, o kterým se ještě musím na 100% zmínit. Melodická polština v mužsko / ženském podání je prostě k sežrání. Ok, poslední vál tohodle dema, které vyšlo u Samuel Records na vinylu, se jmenuje „Języki“. Stylové smutné potemnělé zakončení  v pomalejším tempu. Pokud máte rádi kapely jako Horror Vacui nebo Belgrado ze současné post / goth punkové vlny neměly by vás Past nechat v klidu!

Vyšlo u Samuel Records v několika verzích. Druhý press ve spolupráci s P.Trash Records. A původně také jako demo CD-R vydané samotnou kapelou.

1. Pytania

2. Budzik