RV-4 – Názor

Label: kooperace

S RV-4 jsem přišel poprvé do kontaktu v prosinci 2013 v benešovským klubu Atlas. Mám nejistou vzpomínku, že Jirka měl zlomenou nohu a koncert odehrál jako starý barový vlk na barový stoličce vsedě a už tenkrát se podával hardcore bez komplikací a kompromisů.

Téměř o pět let později se mi dostává do rukou vinylová prvotina na sedmipalci, kterej opět nepřipouští žádný komplikace, ani kompromisy. Čtyři neotesaný a hrubý kusy s jednoduchym, ale jasnym postojem. Už i z vlastní zkušenosti si moc vážim toho, že si někdo drží zřetelnej punk attitude i po třicítce. Kolik asi tak existuje songů s názvem „GNWP“? Určitě hodně, přesto je neustále důležitý si tenhle postoj připomínat. Možná právě o to víc v době, kdy to už neni přirozenou součástí punku. Facebook nemaje a jsem fakt vděčnej, že nemusim číst tuny debilit a sledovat miliony lajků od lidí, který se, pro mě nějakym záhadnym způsobem, pořád snaží profilovat jako součást tzv. punku. I tak ale nepochybuju, že je vás víc než dost. Ale nebojte. Koňýk vás ani tak nepozve na koncert, lebo hrajete ozajstné sračky, aj keď je to hudba pre belochov.

RV-4 maj karty jasně rozdaný (hudebně i textově), další tracky „Život“, „Názor“ i „Svoboda“ jsou toho víc než důraznym manifestem. Manifestem starýho dobrýho východoevropskýho hardcore punku, v tomto případě s metalovym nátěrem. Tu a tam se objeví chytrý kytarový schovávačky (Život), přitom je tam všechno navostro. Pro fanoušky hardcoru hrubšího zrna za sympatických několik málo korun poctivá práce. Jako připodobnění by se dalo vyjmenovat několik českých i zahraničních, starých i nových kapel, ale byla by to neúcta k tomuto sedmipalci. Poslechněte, objevujte a udělejte si obrázek sami. Klukům držim pěsti při pokračování v cestě. Pro mě osobně nečekaně přitažlivá nahrávka letošního roku. Vyšlo ve spolupráci několika labelů.

01. GNWP

02. Život

03. Názor