Afterlife – s/t

Label: Phobia records
Délka: 21:28

Musim se přiznat, že když jsem Afterlife poprvé slyšel na koncertě v Liberci, měl jsem z toho takový dost rozporuplný pocity a upřímně vlastně moc nevěděl, co si z jejich setu mám vzít. Možná se jim zrovna tenhle moc nepovedl, a možná jsem se ten večer prostě jenom nepovedl já. Na podruhý v Eternii už to bylo lepší, ale přesto jsem byl z vědomí recenzování jejich debutový desky trochu nesvůj. Veškeré rozpaky se ale ukázaly být jako naprosto liché, protože tahle nahrávka je jednoznačně výborná a směle by mohla konkurovat těm vydávaným např. u Alerta Antifascista.

Tohle německé vydavatelství nezmiňuju náhodou, protože právě odérem kapel, motajících se kolem AA, je tvorba Afterlife nasáklá až po okraj. Přihoďme k nim spolky jako Agrimonia, Cult of Luna či Amenra, a jsme doma. Zatímco taková Avvika kráčela vyloženě ve stopách Fall Of Efrafa, tady jsme spíš blíž těm Light Bearer (byť pravda ve skromnější podobě) a to nejen co se týče tempa. Co si budeme povídat, třeba takový úvod závěrečného opusu by klidně mohl pocházet z jejich pera. Táhlé valivé melodie, epicky podkreslující kytarová linka, dva procítěné zpěvy, leč častěji delší pasáže bez vokálů (druhá skladba je čistě instrumentální, ale možná si to nejdřív ani neuvědomíte) a ponurá atmosféra. Jedinou drobnou poznámku bych měl k první skladbě, která může působít mírně nekonzistentně, trochu jako takový slepenec dvou různých úvodů, jejichž prolnutí by možná neškodilo trochu zahladit, ikdyž jsem si dobře vědom, že podobné postupy se běžně používají. Na každý pád v tom netřeba hledat cokoliv zásadního, a už vůbec ne v kontextu celé nahrávky, která má velkou sílu. I díky zvuku z vyškovského Davosu, který odvedl skvělou práci.

Afterlife jsou spolu s Baestien nejnovějšími domácími objevy v tomto ranku, navazujícím na všechny ty špínou protkané emotivní hardcore crust / post-metaly, v poslední době toliko oblíbené. Naprosto právem. Jejich debutové LP je příslibem toho, že zde by ta hvězdička nemusela mít pouze jepičí život, naopak by se mohlo jednat o zažehnutí něčeho většího. Zároveň je tím nejlepším důkazem, že ne vždy je třeba sahat hlouběji do kapsy, abyste dostali kvalitní porci této muziky, takže pokud na výše zmíněné vlně jedete, rozhodně si tuhle desku pořiďte. Výborná práce, už teď se těším na další nahrávku!

Vyšlo za spolupráce Phobia records s Pure Heart records.

1. Forget Regret 08:20

2. Afterlife 03:27