Berlin Blackouts – Bonehouse Rendezvous

Rok vydání: 2020
Label: Wanda records
Délka: -
Autor: Martin Suicide

Berlin Blackouts jsou jedni z pohrobků, v prvním desetiletí nového milénia poměrně známých, Radio Dead Ones, mající své domovské město zakódované již v názvu. „Bonehouse Rendezvous“ je pak jejich první deskou, původně vydanou roku 2015, aby se o pět let později dočkala své nové edice s výrazně aktualizovaným obalem a především dvojicí bonusových songů.

Hudebně Berlin Blackouts komprimují genia loci berlínského autonomního punku s melodikou, která je rozkročena mezi americkým zpunkovaným rocknrollem v duchu novějších nahrávek Social Distortion a hymnickým Oi! street punkem. A po pravdě, ač mě v době vydání deska zásadněji nechytla, s odstupem času v ní nacházím nesrovnatelně větší kouzlo. Úvodní „Slay The Demons“, třetí „I Won’t Back Down To Anyone“, čtvrtá „Home“, nebo osmá „Stay Away“ jsou skladby s nezpochybnitelnou melodickou silou, hitovým potenciálem a temně melancholickou atmosférou návdavkem. Dvojice bonusů pak pro fanouška z prosté reedice dělá desku, kterou by si měl pořídit i za situace, že vlastní originál. Obě totiž patří k tomu nejlepšímu, co deska nabízí. Oproti původní osmičce mají ovšem nepatrně garážovější nastavení zvuku, reflektující tvář kapely těsně po odchodu spoluzakládajícího člena Chrise, což je patrné především na vokálech a zároveň s sebou nesou možná ještě výrazněji táhlé melancholické melodie.

Berlin Blackouts v novém hávu znovu nabízí svůj debut, plný poctivého a zároveň svěžího berlínského punkového rocknrollu, nic víc nic méně. Navíc jsou za těch pár let v tuzemském prostředí již koncertně poměrně známou záležitostí a pro ty, kterým Bonehouse Rendezvous unikla v původní edici, je tu druhá a vylepšenější šance.

01. Slay The Demons

02. Fade + Fallin

03. I Won’t Back Down