Davová Psychóza – Nakrmte prežratých

Label: Papagájův Hlasatel Records

Když nepočítám split se Zeměžlučí, tak je „Nakrmte prežratých“ zatím poslední velká deska od slovenských punkových legend Davové Psychózy. Oficiálně vyšla již v roce 2004 pouze jako CD a jedenáct let později se dočkala zasloužené vinyl edice pod taktovkou Pavla a jeho Papagájova Hlasatele.

Už jsem slyšel a četl spousty keců o tom, že je tahle deska nejslabší album Davovky. Hroznej blábol. Ale v následujících řádcích se vám pokusím popsat, proč jsou tyhle kecičky pořád aktuální. Že prej není přímočaré rozuměj punkové jako předchozí alba. Že prej na této nahrávce je Davovka v jiné než původní sestavě a je to znát. Hm. Ok. Dobrá tedy. Podle mýho názoru je album opravdu oproti starším album jiné a netradiční, ale právě pro to jsem si ho za posledních několik měsíců, kdy ho poslouchám celkem pravidelně právě tolik oblíbil. Je to dospělá deska. Mix punkové surovosti s rockovou vyhraností s bonusovým přídavkem v podobě nadprůměrných textů. Právě textová stránka tohodle alba mi přijde právě ze všech dosud vydaných desek ta nejlepší. Ne že by texty na předchozích deskách byly slabé, ale tady jsou jakoby dotažené do konce a jdou ruku v ruce s promakanou muzikou. Je taky pravda, že na tomhle albu se těžko hledá nějakej vál, kterej by vyčníval, prostě  hit nebo tak něco, ale zase na druhou stranu jsou všechny songy hodně silné a vyrovnané, takže poslech plyne jako voda a člověk neztratí ani na chvíli koncentraci, což se mi u některých jiných desek (ne Davovky!) občas stává. Když už byla řeč o sestavě, sluší se doplnit, že z původní sestavy jsou na téhle desce pouze dva členové. Jano (zpěv) a Marcel (kytara). Sestavu doplnili Hulo (ex Testimony nebo Lvmen) a Cibi (ex Testimony). Takže možná (tak asi určitě …) právě angažování těchto dvou „nových“ členů změnilo výsledný zvuk „Nakrmte prežratých“ z čisté punkovky do trochu rockovo-hardcorových vod.

Je už takovou klasikou, že o převydání alb Davové Psychózy se postaral tuzemský label Papagájův Hlasatel. A tuhle práci má Pavel zvládnutou na jedničku! Luxusní provedení, vyčerpávající booklet a navrch barevný vinyl. Takhle to má vypadat!

1. Nakrmte prežratých

2. Strata pamäti

3. Zlodej a syn