G.B.H. – A Fridge Too Far

Label: Papagájův Hlasatel Records
Délka: 41:30

A máme tady další z řady reedice anglických punkových klasik, které vycházejí v luxusních reedicích (barevný vinyl & původní obal) u tuzemského labelu Papagájův Hlasatel Records, který se těmahle počinama řadí k punkovým fanatikům, kteří pro své oblíbené nahrávky udělají doslova cokoliv. A to myslím teď v dobrém slova smyslu.

„A Fridge Too Far“ album je z roku 1989 a spadá do éry, kdy G.B.H. okrajově experimentovali s metalovým či spíše cross-overovým zvukem. Což v té době prakticky dělala každá punková kapela. Některým se experimentování s novým zvukem a přístupem ke své tvorbě zadařilo (G.B.H. a The Exploited) a pro některé kapely se alba z téhle doby staly noční můrou (Discharge). G.B.H. z téhle doby vyšli jako vítězové. Metal se o jejich alba pouze lehce otřel a nasákl jejich zvuk pouze tím lepším co se dalo na heavy metalu najít. Prodloužila se délka songů, naroubovalo pár rifů a hlavně se zlepšil a nabušil celkový zvuk. Žádné trapné experimentování s tempem nebo atmosférou. Pořád je to punk, ostrý, kousavý s ironickými texty, které reflektují celkem bezútěšnou dobu konce 80. let. Důkazem budiž i to, že se tahle deska, na rozdíl od ostatních nepovedených kousků a taškařic od kapel, kterým se tohle mixování moc nepovedlo, dá poslouchat i teď, takřka po 27 letech. A i když na téhle desce naleznete 12 válců v celkovém času přes 40 vyčerpávajících minut, nemáte chuť přeskakovat jednotlivé vály nebo desku předčasně sundávat z gramce. I tahle malá drobnost spolu s délkou desky jsou ukázkou a zárukou kvality, kterou G.B.H. dosáhli a jejich alba z tohoto období stále dokazují svoji nadčasovost.

1. Pass The Axe

2. Captain Chaos

3. Go Home