Hellshock – s/t

Rok vydání: 2022
Label: Black Water Records
Délka: 30:00

V mém osobním top ten žebříčku kapel není moc těch, které vznikly po roce 2000, působí dodnes a získaly si můj osobní status legendární. Jedno z těch mála jsou portlandští Hellshock. Jedna z prvních kapel, která se po konci 90. let vrátila ke kořenům crustu z 80. let a přidala k němu punkovou špínou nasáklý death metal zvuk. A stenchcore byl (znovu) na světě. Do té doby se všechny kapely, které v podstatě už stenchcore hráli, prostě nazývaly crust nebo metal punk. Anebo … spíš takhle. Ne že by stenchcore byl něco co se objevilo až s nástupem Hellshock, Sanctum nebo Stormcrow. Ale název pro tenhle speciální styl moc nepoužíval – Stenchcore is a term used by crust fans to describe the original, metallic style of crust punk – tak pravil internet, aby bylo jasno. Mňo. Dost teorie.

Hellshock mají na kontě za 20 let všeho všudy čtyři alba. Není to moc ani málo. Pár singlů z počátků téhle kapely to vše krásně vyvažuje a doplňuje. I přes pár nesouhlasných názorů je i tohle nejnovější čtvrté album totální pecka. Ano, není to jednoduchý odsejpající nátěr. Ale pro muže ve středním věku postiženého od mládí potřebou poslouchat mixy metalu s punkem a adorujícím všechno co od téhle kapely vyjde je to samozřejmě album roku. Alespoň v rámci stenchcore stylu. Ano současný trend velí do všeho přidat black metal a zapomenout na songy, které mají hlavu a patu. Možná je tahle nahrávka trochu víc epická a roztahaná. Ale kurva pěsti zatínám jak při deskách Hellnation (který jsem posouchal právě před Hellshock). Záhrobní atmosféra, spousta téměř uklidňujících pasáží, práce obou kytar naprosto luxusní, Keithovi bicí industriálně přesné. Já dávám za jedna a těším se sakra moc na jejich pražský (či brněnský) koncert, který proběhne již příští týden.

Trochu keců kolem. Deset songů nahraných v Red Lantern Studiu, finální master z pera Brada Boatrighta. V sestavě ex či současní členové spolků jako Detestation, Defiance, From Ashes Rise, Remains Of The Day, Axiom, Atrocious Madness, Ausgebombt, Long Knife, Lebenden Toten, The Estranged. Cosi zkaženého je v oblacích nad městem Portland.

A1 They Wait For You Still

A2 Necropolis

A3 Death Of Speech