Skara – We Slave Our Days

Rok vydání: 2021
Label: Bouwvakker, SM Musik, Impure Muzik, Samuel Records
Délka: -
Autor: štelca

Vážené čtenářstvo, naše redakce vám přináší čtvrtý díl z cyklu „Lepší pozdě, nežli nikdy.“ Životy některých se vrací do relativního stavu normality a milióny dalších životů byly, jsou a budou v permanentním stavu ohrožení, s permanentním pocitem strachu, úzkosti, ponížení, pohledu skrze prsty. Životy v bombových krytech, životy za zdmi, životy tlející pod jhem druhých. Životy těch druhých, životy těch třetích.. Pomáhejme, aktivizujme se, přemýšlejme, protestujme, organizujme, vzdělávejme se. Lepší pozdě, nežli nikdy. Ti důvtipnější z nás ale vědí, že to tak bylo, je a bude vždycky.

Skara je pořád poměrně nová (nová, ne mladá) kapela z Osla. Ve spolupráci čtyř labelů, včetně nám dobře známýho Samuel Records, vyšla na přelomu roku debutová deska „We Slave Our Days“. Na LP se míchnul perfektní koktejl a jsem rád, že slyšim ozvěnu spoustu věcí. Krom zřetelných zvuků dalších kapel všech členů Skara moje cvičený ucho v „Into The Void“ (ne, to není cover KISS) ocenilo kytarový riff à la Jawbreaker a hlavně: Máte rádi Life But How To Live It? Máte rádi Castro? Já miluju hlavně tu druhou kapelu, protože je naprosto skvělá (primárně proto, že „jsem s ní od vzniku“) a hardcore punk Skara zní trochu podobně a tak jako parádně „norsky“. A přitom je to míň přímočarý. Ale norský. Noisy pasáže jako Killdozer bez tak zoufale mimo zpěvu (ale jasně, mám to rád), down-tempa a mezihry jako tisíce dalších kapel a „overkill“ pasáže jako Motö… ehm, jako Charger. Pokud chceme zůstat aktuální. Našel bych toho ještě víc, ale když to najdu já, najdete to taky. OK, self-egotrip: poslouchejte Moss Icon, Ordination of Aaron a třeba Rorschach. Ale víc moderně, víc heavy. Pak to všechno nasypte do plechovky, promíchejte a dostanete osvěžující pití. Pivo si samozřejmě můžete otevřít k tomu, to jde skoro ke všemu. Sko-ro (Ska-ra) ke všemu. K řízení a řešení komplikovanejch vztahů se to obecně nedoporučuje.

Čtyři (A) a čtyři slušně rozplácnutý skladby (B), to je celkem slušný emo. Uplně mám radost, jak je „We Slave Our Days“ těžká deska, odlehčená pár pasážema. A pořád cejtim úkost ze stoner balvanů. Jen se utrhnout. Něco vymaluješ zvukovou plochou, protože to jenom umocní atmosféru písničky („Rules For Fools“). Hrubozrnná sůl chrstnutá do očí („Performativity“). Takzvaně „zkušeně“.

Nahráno během dvou dní už v říjnu 2019. Obal je takovej, jak ho mám rád. Front cover si dokážu představit na velkým plátně v obývacím pokoji. Moje barvy. Snad jen absence textů… Nevadí, třeba příště. Všechno podstatný jsem snad shrnul. Teď sami. V ČR k sehnání za pár peněz na samuel.records[A]seznam.cz.

Vyšlo za spolupráce Bouwvakker, SM Musik (NL), Impure Muzik (F) a Samuel Records v nákladu 300 ks.

01. The Contracts

02. Into The Void