Unseen – Internal Salvation

Délka: 30:31
Autor: sinner

Tak trochu je pro mě záhadou, že tahle deska vyjde na vinylu až po sedmi letech od jejího uvedení skrze Hellcat. Každopádně se toho PHR zhostilo skvěle a jimi vypuštěná edice určitě nedělá ostudu. Pěkný obal, několik barevných mutací desky, fans tohohle formátu jistě zaplesají radostí.

Jelikož už tahle deska dokázala za tu dobu, co je venku, vstřebat na sebe spoustu názorů a řady posluchačů k ní již zaujali nějaký postoj, je tak trochu ošemetné na ní psát recenzi. Ale co, těm co neměli zatím tu čest, to neublíží, a zbytku to jen třeba připomene, jak je tato deska i po těch letech dobrá. Je to prostě silná nahrávka, marně bych hledal prostor, kde by deska pokulhávala. Někdy mám prostě u punkových desek pocit, že těch třicet minut je hotový očistec. Tady však moje pozornost nepolevuje. Skladby nejsou předvídatelné, mají přirozený tah a hitovost. Zdařile se v nich kloubí nasranost, syrovost a cit pro melodii. Tím, jak skladby oscilují ve zmíněných charakteristikách, dokáží zaujmout a celkem nenásilně vás přinutí se k ní vracet. Je příjemné sledovat, jak někdo dokáže udělat punkové skladby s rozmyslem a zaujetím, tak aby se z toho nestala primitivní tříakordová rubanice či preslazená operetka. Zřejmě tahle deska zachycuje The Unseen na jejich tvůrčím vrcholu. Dokázali zužitkovat všechny zkušenosti z minulosti, nacpali do ní všechny atributy, které k punkové desce patří, a vytvořili energickou nahrávku, o níž je neustále zájem. Tento LP reedice budiž toho jen důkazem. Nebudu se zde rozepisovat o tom, co jsou a co mají The Unseen za sebou, o tom toho bylo jinde popsáno dost. Tahle deska funguje parádně i bez toho.

1. The Brutal Truth 01:21

2. Such Tragedy 02:18

3. At Point Break 01:56