V/A – Na Krev

Jednou z posledních tuzemských desek roku 2014 je velice zajímavá kompilace, která se v distribucích a internetech objevila jako blesk z čistého nebe. Bez přípravy, bez varování … prostě na krev. Hehe.

Další plusovým bodem budiž, že těhle dvanáct palců si zúčastněné kapely vydaly a distribuovaly sami. Respekt. Na příznačně krvavě červeném vinylu je dvanáct válů, které jsou netypicky seřazeny podle jiného klíče než je tomu u kompilací zvykem. Kapely každá po jednom songu na přeskáčku. Příjemné oživení při poslechu. O úvodní vál se postarala brněnská Aliusterra tentokrát nahrávka bez saxofonu. Což já osobně vítám. S vyjímkou Čisté Ryže mě tyhle nástroje v hardcore / punk nebaví. Hrubší, ale pořád dostečně melodický hardcore / punk. Baví mě to. Druhou kapelou na této kompilaci jsou MacGyver. Punk rock z Brna. Víc a víc slyším v jejich produkci ten typický rožnovský duch – zvuk, texty a frázování. Na kompilaci celkem tři vály. Samozřejmostí jsou výborné texty, které jsou vlastné na české poměry nadprůměrné u všech kapel z téhle kompilace. Třetí kapelou je rožnovská legenda Innoxia Corpora.  Kousavé štiplavé texty a typický zvuk, který se mi tentokrát zdá jakoby špinavější. Celkem dva vály. Pak tu máme jihočeského zástupce kapelu Dezinfekce. Dva výborné agresivnější songy. Po dlouhé době jsem něco od téhle kapely slyšel a jsem nadšenej! No a poslední kapelou, která mě samozřejmě zajímala nejvíc (ostatní prominou …) je Evidence Smrti! Kde kdo by mohl namítat, že se svým stylem na tuhle kompilaci nehodí. Ale opak je pravdou. Tahle deska, tenhle dokument doby má právě naopak spojovat nikoliv žánrově rozdělovat. A navíc nahrávka obou válů Evidence Smrti nepochází překvapivě z Hellsoundu. Zvuk čistej a zlej jako slovo „boží“! Hehe. Takže nakonec i tyhle dva songy zapadnou do skládačky jako poslední kousek puzzle.

Kdesi jsem zaslechl, že tenhle utajovaný projekt měl být pouze sedmipalec, ale evidentně se to zvrhlo do něčeho většího a o to se radost a překvapení násobí. Navíc se mi hodně líbí tematicky pojednaný obal i celková grafika. Stejně jako duch soudržnosti a hodnot, které všechny kapely uznávají a prosazují ve svém jednání i v živém vystupování. Jako bonus je k vinylu vložené i CD. Seženeš u většiny českých dister nebo přímo na společném e-mailu všech kapel – nakrev@centrum.cz

1. Aliusterra - Ježíš na výrobním pásu

2. MacGyver - Podvod Svět

3. Innoxia Corpora - Něco si přej