Rapsöd – demo 08

Typ: MC
Rok vydání: 2008
Label: více labelů
Délka: 15:45

Recenze na kazetu už tady nebyla pěkně dlouho, nicméně opět se ukazuje, že na tenhle nosič není radno zapomínat – pořád na něm vycházej výborný věci. Důkazem toho budiž tahle věc od jihlavských Rapsöd.

Tahle kapela mě dostala už když jsem jí viděl prvně v dubnu 2007 v Liberci, kde hrála společně s finskou Diskelmou a bratry ve zbrani Messerschmitt 109. Nutno říct, že ani jedna z jihlavskejch kapel svým finskejm kumpánům nezůstala nic dlužná a to je mi panečku pěkné „požehnání“. Rapsöd jako takoví fungujou právě od roku 2007, kdy se vyvinuli z kapely Orgoj Chorchoj. Nevim jak ti, ale Rapsöd drtěj rychlej thrashovej hardcore punk ve stylu Municipal Waste mixlejch D.R.I., ale hozený ještě o něco víc směrem punk. Jejich demáč nabízí 6 kousků a musim říct, že mě celkem posadil na zadek! Ta thrash kytara je prostě vostrá jako břitva, Čípanovy bicí to ženou pořád nelítostně vpřed a do toho Kocourův vychraptělej havraní vokál, kterej tomu dává ten správnej syrovej šmrnc + texty, který maj hlavu a patu – výsledek? Výborný!  K tomu všemu si připočti bravurní zvuk ze studia a nemáš co řešit. Nejlepší songy jsou pro mě „Jeden krok vpřed“ a „NSBM“, kterej je i vzhledem k nedávné diskuzi na czechcore asi aktuálnější než kdy předtím.

Kazeta obsahuje i barevnej booklet, kde nechybí ani vysvětlivky a vyšla za spolupráce Chyba Records, Phobia Records, Tofu thrasher a Rauha Turva. Pro mě zatím jedna z nejpřekvapivějších (v pozitivním slova smyslu!) domácích nahrávek (minimálně) tohoto roku. Škoda jenom, že tahle kazeta spolu s chystaným splitkem s Průmyslovou smrtí funguje jako jakási rozlučka kapely před minimálně roční pauzou. Tak snad se kluci vrátěj!

Seženeš u Phobia Records.

1. Jeden krok vpřed

2. Slzy našich předků