Smích Hyen – s/t

Typ: MC
Label: Rauha Turva Records

Kdo z vás dokáže spočítat a vyjmenovat kapely, ve kterých působí Skulda aka Černá ruka hardcore / punk scény severomoravské metropole? Já určitě z hlavy ne. Vězte proto, že se mi v kazetovém přehrávači vlní hnědá páska emo crust kapely Smích Hyen, kde Skulda pro změnu obsluhuje bicí. Asi občas potřebuje relax od strun. V podstatě ve Smíchu Hyen najdeme samé známé tváře z ostravského hardcore punk undergroundu, kteří působí a jsou aktivní ve více či méně známých kapelách či organizacích. Na kazetě je celkem pět válů, přičemž na straně A jsou čtyři a na straně B je jeden ultra dlouhý vál. Škatulkově jde o emo crust … eee ostravské školy … eee protože jiný emo crust školy  jsem nestudoval a ani neznám a v Čechách se tolik kapel (jestli vůbec nějaká) tomuhle stylu zase tak moc nevěnuje. Toho crustu tam jako moc nehledejte spíš je to jako crustově špinavé, než že by se pomalé emotivní pasáže prolínaly s crust výsypa jako tomu je např. u Remains Of The Day nebo Fall Of Efrafa. I když k těm Fall Of Efrafa bych Smích Hyen mohl tak jako trochu přirovnat. Atmosférou a promakanou strukturou songů. Dvě kytary, basa, bicí a ženský řev. Dlouhé kytarové melodické linky, basa není nijak agresivní a celkový zvuk doplňuje více než vhodně (tak jako decentně). Trochu utajená kapela a nahrávka, která neurazí, a určitě se k ní ještě vrátíte. Navíc na oldskůlovým formátu s perfektně zpracovaným obalem a kvalitou zvukového záznamu, kterej je na kazetu více než průměrnej. Všech pět textů je téměř poeticky podané výpověďi o mezilidských vztazích a všeobecné znechucení např. nad nahnědlými myšlenkami a šovinistickém jednání mužské části populace. Jo to by šlo.

1. Chci vědět

2. Smích hyen

3. Koloběh